Home / Viral / Karipap / “Adoi apa benda pulak ni”.Balik kerja dah penat,badan letih,tiba-tiba nampak benda tu.AIIahuakhbar
“adoi-apa-benda-pulak-ni”balik-kerja-dah-penat,badan-letih,tiba-tiba-nampak-benda-tu.aiiahuakhbar

“Adoi apa benda pulak ni”.Balik kerja dah penat,badan letih,tiba-tiba nampak benda tu.AIIahuakhbar

Bagi mereka yang balik ke rumah lewat malam lepas habis waktu kerja, mesti pernah rasa macam-macam pengalaman serram kan? Tak kisahlah pukul berapa pun, tapi ‘benda’ tu tetap ada menunggu kita.

Ada yang pernah diganggu semasa kat tempat kerja (orang terakhir yang tinggal). Ada yang kena kacau semasa dalam perjalanan. Ada juga yang ternampak kelibat ‘benda’ tu betul-betul kat depan rumah masa baru sampai. Banyak lagilah.

Kisah serram yang nak dikongsi hari ni adalah pengalaman sebenar seorang individu yang dikenali sebagai Asri. Kisahnya, beliau baru pulang dari kerja lewat malam. Badan penat, kepala memang fikir nak rehat.

Tapi tiba-tiba, ada ternampak sesuatu pulak kat depan rumah. Haih..waktu tulah dia nak muncul. Haa nak tahu apa kisahnya, jom ikuti perkongsian kisah benar dari Asri kat bawah ni. Selamat membaca!

**nota: hati-hati, bukan anda sorang je kat bilik tu..

Perempuan tua bertenggek atas tembok

Assalamualaikum sahabat & geng KCHM, semoga sihat dan diberikan keredhaan oleh AIIah. Saya nak ceritakan pengalaman semasa duduk di kuaters tentera.

Blok yang saya tinggal ada empat tingkat. Saya tinggal tingkat dua. Masa saya tingal penuh semua tingkat. Blok saya blok kedua dari sekolah rendah. Blok tersebut berada dalam kawasan kem juga. Cuma blok lama. Kami bercampur bangsa dari Sarawak, Sabah dan Semenanjung. Seronok.

Masa kejadian tu, unit saya ada buat persiapan untuk lawatan orang-orang besar. Kami kena kerja sampai malam. Biasa 4skar kerja 24 jam kan. Sehari sebelum lawatan saya dan member telah bahagikan kerja. Saya berdua kena siapkan dewan. Sampai tak perasan kawan-kawan lain dah balik. Tinggal saya berdua je. Tengok jam dah masuk pukul dua pagi. Saya cakap dengan member pagi esok sambung.

Member saya dok bujang dia balik berjalan kaki je. Bilik dekat dengan dewan.  Saya terpaksa keluar ikut jalan raya. Lepas tu masuk ikut pintu p0lis ten tera untuk ke blok saya. Siap melalui klinik dan sekolah rendah baru sampai blok. Dari unit saya ke blok dalam lima kilometer tak jauh.

Apabila sampai saja kat bawah blok, untuk pengetahuan blok saya sebelah bawah untuk parking kenderaan dan stor. Setelah parking motor, saya rasa hati dan perasaan merem4ng. Tengok jam dah pukul tiga pagi. Bulan penuh malam tu kira-kira teranglah nampak keliling.

Saya pun baik tangga untuk ke rumah saya tingkat dua. Rumah sebelah tangga je. Saya perasan macam ada orang memerhati kat saya. Dalam hati dah berziklr. Saya toleh belakang dan kat bawah tak ada apa-apa.

Sesudah sampai je depan rumah saya, saya duduk kerana depan rumah  saya ada sediakan kerusi untuk duduk lepak-lepak. Saya dengar suara isteri saya, “Abang ke tu?”. Saya jawab “Ya. Jangan buka pintu nanti abang buka & masuk sendiri..”.

Kerana masa tu saya perasan blok macam ada orang pemandang kat saya. Dalam hati “Siapa tu..dah pagi tak tidur-tidur..”. Saya pasang rokok sambil memandang ke blok depan untuk pastikan siapa yang dok tengok-tengok saya.

Apabila saya bangun dan pandang, apa yang saya nampak ada seorang perempuan tua berambut panjang tengah dok mencangkung atas tembok, sambil memandang saya. Dengan mata merah dan lidah terjeIir panjang.

Saya apa lagi rok0k tak habis hisap terus buang dan saya terus ke rumah. Badan rasa menggigiI serta peluh jantan mula keluar sebab rasa takut. Saya masuk bilik air basuh kaki. Sebelum saya masuk bilik tidur, saya cuba-cuba intai-intai celah tingkap. Perempuan tu tak ada kat tempat tu.

Alhamdulillah dalam hati dah hilang. Mesti syaltan. Saya pun nak masuk ke bilik. Tengok isteri dan anak dah lena. Tak semena-mena ada orang ketuk tingkap ruang tamu rumah saya. Saya intai dari pintu, apa yang saya nampak orang tua tu dok ketuk tingkap.

Saya terus rebahkan badan tepi isteri. Sambil mulut baca tiga Qul dan Ayat Kursi sehingga saya tersedar apabila az4n Subuh. Pagi tu saya terus ke unit untuk settle kan apa yang tak siap walaupun badan rasa panas sejuk, demam.

Pergi klinik dapat MC tiga hari rehat kat rumah. Saya ada tanya orang lama yang dok situ, dia kata memang ada saka orang lama tinggalkan.

Untuk para sahabat KCHM, saya minta maaf jikalau susun ayat tak betul dan cerita tak menyerramkan. Harap dimaafkan salah satu pengalaman yang sampai sekarang saya ingat.

Lakaran kat bawah ni lebih kurang macam tulah. Semoga sahabat diberikan kesihatan dan jaga S0P. Sekian..

Gambar : Asri Sparepart
Sumber : SK
PERHATIAN: ThepostBd.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dapatkan jawapan berkenaan aplikasi MySejahtera di Komuniti Rakyat Mysejahtera https://www.facebook.com/groups/mysejahtera/?ref=share

Jika anda Sokong Ekonomi Muslim | Komuniti Ustaz Ebit Elewsmart Fans https://www.facebook.com/groups/ebitlewmart/?ref=share

About mohd cucu

Check Also

“jaga-b4by-kita-ye-abg.”-baru-11buian-nikah,ibu-muda-dijempvt-liiahi-otw-puiang-ke-rvmah

“Jaga baby kita ye abg..” Baru 11buIan nikah, ibu muda dijemput lIIahi Otw puIang ke rvmah

Kulim : Dua wanita mavt selepas motosikal ditung’gang mereka terbablt dalam kemaIangan di Jalan Pa’ya …

Leave a Reply

Your email address will not be published.