Home / Viral / MerdekaMalaysia / [Video] “Menitik air mata…” –  Netizen Sebak Lihat Kakak Tak Nak Tinggal Adik Di Kubur,Ya Allah.. Kuatkanlah Hati Mereka..
[video]-“menitik-air-mata…”-– -netizen-sebak-lihat-kakak-tak-nak-tinggal-adik-di-kubur,ya-allah-kuatkanlah-hati-mereka.

[Video] “Menitik air mata…” –  Netizen Sebak Lihat Kakak Tak Nak Tinggal Adik Di Kubur,Ya Allah.. Kuatkanlah Hati Mereka..

Hati siapa yang tak hiba bila kehilangan ahli keluarga terdekat, kan?

Sedangkan kita yang dah besar panjang ni pun pasti sebak bila ada adik beradik atau ahli keluarga yang meninggal dunia, apatah lagi anak kecil yang masih segar daya fikirannya.

Baru-baru ini, tular sebuah video di Tiktok berkenaan seorang kanak-kanak perempuan yang tidak mahu ikut ibu bapanya pulang dari kubur arwah adiknya.

Video Player

Dikongsi pengguna Tiktok @afraeryna18, klip tersebut melihatkan adik kecil ini enggan pulang walaupun berkali-kali dipujuk oleh ibu bapanya.

Apabila ditanya mengapa tidak mahu balik, kanak-kanak itu sekadar menunjuk ke arah kubur arwah adiknya, menyatakan yang dia tetap mahukan adiknya.

Adik dah bahagia kat syurga…”

Menurut Murni selaku pemilik video juga ibu kepada anak kecil itu, adik kepada kanak-kanak itu dilahirkan pada awal bulan lepas, namun meninggal dunia baru-baru ini akibat komplikasi pada jantungnya.

Meskipun kanak-kanak itu tidak memberontak ketika disuruh balik, namun caranya menolak ajakan itu begitu menyayat hati kerana kelihatan air matanya menitik, mungkin terlalu rindu pada adiknya. Tangisan yang tak bersuara inilah yang biasanya lebih menyakitkan…

Mesti dah lama dia tunggu adik dia…

Klip berdurasi seminit itu menyentuh hati ramai pengguna Tiktok yang turut bergenang air mata selepas melihat kanak-kanak itu yang merindui adiknya.

8 1

7 1
Ramai turut mendoakan bayi itu agar rohnya dicucuri rahmat. Sekejap je dipinjamkan si adik kepada kakaknya…

10 3

9 2
Bukan adik ni sorang je yang ‘banjir’, sekali Min pun terjebak. Salam takziah kepada mereka sekeluarga, semoga adik ini terus tabah!

Sumber: lobakmerah

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: ThepostBd.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dapatkan jawapan berkenaan aplikasi MySejahtera di Komuniti Rakyat Mysejahtera https://www.facebook.com/groups/mysejahtera/?ref=share

Jika anda Sokong Ekonomi Muslim | Komuniti Ustaz Ebit Elewsmart Fans https://www.facebook.com/groups/ebitlewmart/?ref=share

About mohd cucu

Check Also

pegawai-sprm-guna-as$6.94-juta-wang-rampasan-beli-aset-mewah-–-dpp

Pegawai SPRM guna AS$6.94 juta wang rampasan beli aset mewah – DPP

Penguasa Kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Shahrum Nizam baruddin telah menggunakan sebahagian wang rampasan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.