Home / Viral / MerdekaMalaysia / Tular wanita risau bila mukanya ada iras DSV. Rupanya risau kalau tiba tiba dicari Iqbal.
tular-wanita-risau-bila-mukanya-ada-iras-dsv-rupanya-risau-kalau-tiba-tiba-dicari-iqbal.

Tular wanita risau bila mukanya ada iras DSV. Rupanya risau kalau tiba tiba dicari Iqbal.

Kita selalu dengar bahawa ada tujuh orang di dunia ini mempunyai kemiripan rupa yang hampir sama dengan kita. Namun, ia bukanlah semudah itu untuk dijumpai kerana biasanya hanya iras-iras sahaja.

Hal ini samalah seperti yang dihadapi oleh seorang pengguna TikTok apabila video-video yang dimuat naik ke aplikasi TikTok sering menerima komen mengatakan dirinya seakan serupa dengan usahawan kosmetik terkenal, Dato Seri Vida.

Menerui perkongsian daripada pengguna TikTok dikenali sebagai @qistinafareys, dia memaklumkan ‘risau’ dicari oleh Iqbal iaitu bekas pembantu peribadi usahawan kosmetik tersebut yang sentiasa tular di media sosial sejak kebelakangan ini.

Qistina L Fareys yang memuat naik video tersebut juga kelihatan hampir ‘sama’ dengan DSV apabila membuka mulut untuk ketawa mengikuti suara asal usahawan itu.

Walaupun tidaklah serupa dengan DSV, namun apabila dia membuat pose trademark usahawan tersebut, bibirnya kelihatan mirip dan membuatkan ramai tergelak sama.

Sehubungan dengan perkongsian itu, rata-rata warganet mengakui yang mereka kelihat sama namun versi berbaju hitam kerana usahawan itu terkenal dengan imej ceria apabila gemar memakai pakaian berwarna cerah.

Tak hanya itu, mereka juga khuatir Iqbal datang melamar pengguna TikTok terbabit kerana pemuda tersebut pernah mempunyai cerita cinta dengan DSV sebelum ini.

Sumber: Oh My Media

Nak Gembirakan Diri Sendiri. DSV Sampai Sanggup Keluarkan RM50k Untuk Satu Malam Di Sebuah Hotel Ni Dan Ini Yang Dia Cuba Sampaikan.

Selepαs ‘putus cinta’ dengan bekas pembantu peribadinya, Dato Seri Vida dilihat kerap memuat naik perk0ngsian dengan memaklumkan yang dirinya happy tanpa kehadiran lelaki. Perkara tersebut semakin menjadi-jadi setelah pemuda berusia 27 tahun itu terbang ke Ind0nesia untuk melupakan segala mem0ri pahit tidak jadi kahwin dengan usahawan k0smetik berkenaan. Dato’ Seri Vida (DSV) pula ada mengeluarkan kenyataan dengan mengatakan ingin melihat sejauh mana pemuda tersebut mampu mencari pengganti sama sepertinya.

Hotel 1 malam RM50k

Dalam perk0ngsian terbaru DSV, dia telah memuat naik video TikTok berj0get di hadapan sebuah hotel berharga RM50,000 untuk satu malam. Dalam kapsyen yang disertakan, usahawan itu berseloroh dengan menulis bahawa “tiada lelaki, tiada masalah” sambil terus bergembira seusai tiba di Kuala Lumpur.

Mesti main TikTok dulu

Beliau juga sempat membuat TikTok bersama staf di h0tel berkenaan yang khusyuk melihat DSV sedang menari mengikut rentak lagu dalam aplikasi itu.

Ingatkan RM50, rupanya RM50k

Sehubungan dengan perk0ngsian tersebut, ramai yang berasa terkejut dengan harga yang ditulis 0leh DSV. Walau bagaimanapun, mereka tetap meny0kong tindakan usahawan itu untuk bergembira bagi merawat hati yang terluka disebabkan kegagalan untuk berumah tangga.

Gembirakan diri sendiri, bahagiakan anak2

Cara terbaik happy kan diri lepas broken

Selamat bercuti dan berehat Dato!

Sumber: TikTok @datoserividaofficial / OMM

DSV Tampil Luah Rasa Syukur Dengan Keadaan Terkini Cik B. Alhamdulillah Akhirnya Cik B Pulih Dan Ini Luahan DSV.

Pengasas kosmetik Datuk Seri Vida berkongsi berita gembira apabila anaknya Cik B telah pun pvlih daripada j4ngkit4n C0vldl9. Menurut Vida, status kesihatan anak perempuannya itu disahkan pulih selepas doktor melakukan ujian swab, kelmarin.

“Alhamdulillah, Cik B sangat bertuah kerana ramai mendoakan dia, bagi petua dan cara untuk tangani C0vldl9. Malah, berkat permantauan doktor yang datang ke rumah, Cik B akhirnya bebas C0vldl9 kelmarin,” katanya.

Jelasnya, dia akui kejadian sebegitu sedikit sebanyak menimbulkan perasaan tr4uma terhadapnya. “Sebagai ibu saya sangat tr4uma. Tapi Alhamdulillah Cik B tidak ditempatkan di pusat ku4rant1n kerana mengalami mas4lah pernafasan ke apa. Saya bersyukur Cik B jaga diri, jaga makan dan ubat. Ini pengalaman pertama saya dan melalui fasa itu, saya sebolehnya buat Cik B gembira. Tiga kali sehari saya video call Cik B, buat live dengan dia,” katanya.

Tambahnya, dia juga bersyukur apabila tidak dij4ngk1ti v1rus berkenaan biarpun sangat rapat dengan Cik B. “Bila dapat tahu Cik B positif, saya terkejvt. Eh bukan saya minum air bekas Cik B ke semalam. Saya jadi contact rapat dia sebab c1um mulut, minum makan bekas sekali, pelvk, tidur. Tapi Alhamdulillah Tuhan lindungi saya,” katanya yang telah pun lengkap dua d0s v4ksin4si.

Sekadar info, Cik B atau nama sebenar, Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin mengesahkan dirinya positif C0VlDl9 dan sedang menjalani ku4rant1n kendiri dalam bilik di rumahnya pada 19 November lalu. Pun begitu, Cik B memberitahu, keadaan dirinya baik sahaja, cuma hilang deria bau.

Komen warganet:

Sumber : Sinar Viral Network

Mata Dah Mula Kemerahan Lepas Disahkan Positif CvdI9. Sekali DSV Dah Mula Bimbang Dan Ini Keadaan Terkini Cik B.

Usahawan tersohor, Datuk Seri Vida menzahirkan rasa kebimbangan terhadap tahap kesihatan anak perempuannya, Cik B yang kini dilaporkan telah dijangkiti wabak CvdI9. Menurut Vida, dia tidak pasti sama ada anaknya itu harus meneruskan sahaja tempoh kuarantin di rumah atau sebaiknya dipindahkan ke pusat kuarantin untuk rawatan atau penjagaan yang lebih rapi.

Dikesempatan itu juga, ibu kepada dua orang cahaya mata ini turut merakamkan ucapan penghargaannya kepada semua pihak yang telah memberikan panduan dan tunjuk ajar untuk menjaga anaknya itu. “Cik B kuarantin di rumah. Okay ke? Atau baik duduk pusat kuarantin. Saya keliru juga. Apapun, terima kasih di atas doa dan tunjuk ajar untuk penjagaan Cik B yang dijangkiti CvdI9,” tulisnya. Rasa khuatir itu dikongsikan sendiri oleh penyanyi lagu I Am Me itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman Instagram.

Sementara itu, Vida turut memaklumkan Cik B telah pun menunjukkan beberapa simptoms demam seperti mata kemerahan serta hilang deria bau dan rasa. Pada masa sama, Vida atau nama sebenarnya Hasmiza Othman turut berharap agar semua pihak dapat mendoakan semoga anaknya itu dapat kembali pulih seperti sedia kala.

“Awalnya saya panik luluh hati bila dapat tahu Cik B positif. Mujurlah Allah bagi kemudahan dan ramai yang mendoakan. Mata Cik B merah. Deria bau dan rasa takde,” kongsinya lagi. Melihat di ruangan komen, rata-rata warganet turut menzahirkan rasa risau selain turut menitipkan kata-kata semangat buat Vida dan Cik B.

“Semoga cepat sembuh Cik B. Mama dan Kacak perlu ada dengan Cik B selalu. Cik B kena kuat, makan ubat dan vitamin C. Banyakkan minum air. Rehat dan doa banyak-banyak semoga cepat sembuh Cik B. Moga cepat sembuh. Cik B kuat. Anak yang baik. Allah selalu lindungi Cik B,” antara komen-komen warganet di laman Instagram.

Baru-baru ini, Cik B atau nama sebenarnya, Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin memaklumkan mengenai perkhabaran mengejutkan mengenai tahap kesihatannya itu menerusi sebuah video yang dimuat naik di laman Instagram peribadinya. Apapun, kami doakan semoga Cik B lekas sembuh dan kembali sihat seperti biasa. Sumber : MH

Ada Yang Tanya Tentang DSV Lepas Gagal Hubungan Sebelum Ini. Sekali Ini Jawapan Iqbal Lepas Bergelar Penyanyi.

Umum mengetahui kisah cinta tak jadi usahawan yang kini bergelar penyanyi Iqbal Zulkefli dan jutawan kosmetik Datuk Seri Vida (DSV).Putus belum sempat ke jenjang pelamin, ramai yang turut berduka dan kecewa atas gagalnya hubungan yang cuba dibina pasangan itu. Bagaimanapun, kedua-duanya masih terbuka dan berlapang dada menerima ketentuan takdir yang tidak menemukan mereka bersama.

Buktinya, Iqbal tampil menjawab soalan yang diajukan pengikutnya mengenai DSV di Instagram pada Sabtu.Ditanya adakah Iqbal masih merindui DSV, ini jawapannya!”Semestinya tidak mudah untuk lupa namun saya mesti lakukan. Banyak pengalaman bersama. Saya serahkan kepada Allah.

“Cuma untuk toleh ke belakang, pasti tidak,” tegasnya. Iqbal juga mengakui akan membuka hatinya untuk mengenali lebih ramai wanita selepas ini tanpa meletakkan harapan tinggi. Saya perlu bukakan hati untuk kenal dengan ramai orang tanpa menaruh harapan tinggi dan tidak memberi harapan. Usia saya sudah 27 tahun terasa mahu ada anak sendiri. Sekarang saya terbuka untuk kenal sesiapa sahaja. Tetapi tidak mudah jumpa yang tepat kerana saya juga ada kekurangan,” tambahnya.

Iqbal yang pernah menjadi pembantu peribadi DSV mula menjadi buah mulut ramai apabila kedua-duanya mula mengakui hubungan yang terjalin dan mendedahkan bakal berkahwin pada Disember tahun ini. Selain membuat pemeriksaan kesuburan, DSV dan Iqbal juga sudah bersiap sedia menempah persiapan perkahwinan namun hubungan mereka mendapat tentangan daripada anak DSV, Cik B. Sumber: Gempak.

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: ThepostBd.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dapatkan jawapan berkenaan aplikasi MySejahtera di Komuniti Rakyat Mysejahtera https://www.facebook.com/groups/mysejahtera/?ref=share

Jika anda Sokong Ekonomi Muslim | Komuniti Ustaz Ebit Elewsmart Fans https://www.facebook.com/groups/ebitlewmart/?ref=share

About mohd cucu

Check Also

pegawai-sprm-guna-as$6.94-juta-wang-rampasan-beli-aset-mewah-–-dpp

Pegawai SPRM guna AS$6.94 juta wang rampasan beli aset mewah – DPP

Penguasa Kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Shahrum Nizam baruddin telah menggunakan sebahagian wang rampasan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.