Home / Viral / MerdekaMalaysia / Keadaan terkini Azhan Rani Yang Dikatakan Terlibat dengan kejadian tak diingini motosikal

Keadaan terkini Azhan Rani Yang Dikatakan Terlibat dengan kejadian tak diingini motosikal

Di Instagram, pelakon, Beto Kusyairy memuat naik satu posting dan memberitahu kepada semua bahawa sahabat baiknya iaitu Azhan Rani telah terlibat dalam sebuah kejadian tak diingini di jalan raya, semalam.

Keadaan stabil

Menurut Beto, Azhan Rani telah terlibat dengan kemalangan motosikal pada tengah hari semalam. Namun begitu, keadaan Azhan dilaporkan stabil dan masih berada dalam jagaan pakar. Beto turut berdoa agar Azhan kembali sembuh dan segera pulih seperti sedia kala.

Pada semua sahabat, kenalan dan wartawan yang cuba menghubunginya secara peribadi, beliau mohon maaf kerana tak dapat nak jawab segala panggilan dan text untuk sementara waktu ni. Namun beliau tetap menghargai segala perasaan ambil berat ke atas dirinya.

Menjengah di ruangan komen, ramai rakan artis seperti Nabila Huda, Rashidi Ishak, Tiz Zaqyah, Pekin dan Dynas Mokhtar mendoakan agar urusan Azhan Rani dipermudahkan oleh Allah. Mereka berharap pelakon itu segera pulih dan kembali bekerja seperti biasa. Sumber: Beto Kusyairy

Ini Keadaan Terkini Harun Hashim Dan Isteri Di Hospital. Sekali Betty Dedah Harun Pernah Minta Bantuan Untuk Bayar Sewa Rumah.

Dramatis terkenal era 1990-an, Harun Hashim yang ditidurkan sejak beberapa hari lalu di sebuah pusat perubatan di Subang, Selangor akibat sakit dr4h tnggi kini telah sedarkan diri. Perkara tersebut dikongsikan pelakon pelakon Azhan Rani yang turut memaklumkan isteri pelakon itu turut ditempatkan di hspital sama selepas menjalani operasi 0tak.

” Allahuakbar, baharu saja dapat berita abang Harun Hashim kini sedang bertarvng dengan ser4ngan dr4h tnggi dan telah berada di hspital selama tiga hari. Difahamkan mengikut sumber, dia telah ditidurkan dan baru saja sedar,” tulisnya dalam Instagram, malam tadi.

Betty dedah Harun minta bntuan bayar sewa rumah

Bagaikan jatvh ditlmpa tangga, pelakon veteran, Harun Hashim dan isterinya, Sakinah Ganjali menempvh kegetiran apabila berdepan ujian sakit dan kesvIitan hidup ketika era pndemik CVDI9. Menerusi hantaran dalam Instagram (IG), pelakon yang juga rakan seperjuangannya, Betty Banafe memaklumkan mendapat perkhabaran mengenai Harun dan isteri dimasukkan di sebuah hsp1tal di Subang, sejak beberapa hari lalu.

Harun sudah sedarkan diri

” Saya mendapat tahu Harun sakit dr4h tnggi, tiga hari lalu. Malah, keadaannya agak tervk apabila terpksa ditidurkan. Bagaimanapun, berita terkini Harun sudah sedarkan diri. Bagaimanapun keadaan lebih membimbangkan apabila isterinya pula yang sakit. Difahamkan, isterinya sakit br4h 0tak dan perlu operasi segera,” katanya kepada BHOnline.

Betty atau nama sebenarnya, Betty Ibtisam Abu Bkar Banafe berkata, kali terakhir berjumpa Harun pada 25 Julai lalu. ” Saya terbabit dalam program infak artis bersama badan bukan kerjaan mengagihkan bntuan kepada golongan yang memerlukan. Harun antara penerima bntuan yang disalurkan. Ketika bertemu, saya lihat keadaan Harun sudah tidak sihat, malah m4tanya semakin kabvr. Beliau menghadapi GIauk.0ma iaitu sakit ur4t s4raf mata yang boleh menyebabkan medan penglihatan pesakit semakin semplt. Jika dibiarkan berlarutan boleh menyebabkan bvta. Saya lihat matanya sudah bertukar warna. Perkara ini diakui Harun, cuma tidak berkemampuan mahu ke kIinik untuk pemerlksaan lanjut,” katanya.

Katanya, pelakon yang sin0nim dengan watak hero drama televisyen itu membntu isterinya berniaga di Batu Caves Centerpoint sejak pandemlk menul4r, tahun lalu.” Setahu saya, Harun berniaga pecal sejak kerja penggambaran tidak boleh dilakukan. Dia juga membuka cawangan kedua di Sentul dan berniaga dalam talian. Harun minat berniaga dan isterinya pula pandai memasak. Jadi, mereka berniaga makanan barat dan tempatan seperti pecal. Dahulu, isterinya pernah buka kedai makan di Shah Alam.

” Namun, terpksa berhenti berniaga berikutan menjaga Harun yang pernah diuji skit msteri pada 1993,” katanya. Tambah Betty, perniagaan diusahakan terkesan kerana terbiasa menguruskan perniagaan secara fizikal berbanding dalam talian.” Harun ada menghantar mesej di aplikasi WhatsApp minta bntuan membayar sewa rumah pada 15 Ogos lalu. Namun, saya terlambat membalasnya kerana kesibukan kerja. Akhirnya, saya dapat tahu Harun dan isterinya dimasukkan ke hspital,” katanya.

Sementara itu, usaha BH Online menghubungi Harun ggal apabila panggilan dan mesej tidak dijawab. Terdahulu, Exco Agama dan Muafakat Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Salman al-Farisi berkongsi hantaran mengenai pelakon yang telah memulakan kerjaya sejak tahun 1970-an itu sedang skit. Harun, 65, dan isterinya, Sakinah dimasukkan ke pusat perubatan berkenaan sejak empat hari lalu berikutan sakit yang berbeza yang dihidapi mereka.

Salman memaklumkan, sakit dr4h tnggi aktor terbabit agak teruk namun sudah menunjukkan tanda p0sltif, manakala Sakinah pula menjalani operasi sekitar jam 10 pagi, semalam. Azhan dan Seniman turut meminta orang ramai mendoakan kesihatan pasangan suami isteri yang mempunyai enam cahaya mata itu. Selain Azhan, aktres yang juga penerbit drama, Melissa Saila turut berkongsi situasi terkini tentang Harun. Menurut penerbit drama Kampung Semarah Padi itu, suaminya Megat Fauzi Md. Isa ada berhubung dengan Harun malam tadi. Sumber: bharian dan k0smo

Sering Ditanya Soal Anak. Izzue Islam Mengaku Pernah Mengalami Stress Dan Tertekan.

Hampir tujuh tahun mendirikan rumah tangga, pasti pelakon dan penyanyi Izzue Islam tidak terlepas berkenaan soalan mengenai cahaya mata.

Berkongsikan mengenai perkara itu dalam program temu bual Wanita Hari Ini, Izzue mengakui pernah berasa tertekan sering ditanyakan mengenai soal anak. Izzue berkata anak memberikan kebahagiaan dalam kehidupan berumah tangga namun belum rezeki untuk mereka menimang cahaya mata.

“Pada awalnya, memang ada rasa stres bila balik kampung jumpa kawan-kawan, kita dah 3-4 tahun kahwin, kawan baru sahaja dah dapat anak. Bila ada yang bertanya tu memang tak nafikan ada rasa stres, kecil hati juga kadang-kadang tu.

“Ada yang tanya serius memang nak tahu kita bila nak dapat, tapi ada juga yang kadang-kadang bertanya tu boleh menyakitkan dan mengguris hati kita,” katanya.

Dalam pada itu, Izzue berkata meskipun belum dikurniakan cahaya mata, dia dan isteri Awin Nurin tetap bahagia serta sentiasa bersikap positif jika berdepan soalan tersebut.

“Jadi kami memang kena positif, macam mana cara kita jawab pertanyaan tu pun kena positif supaya orang tu tak rasa yang kita stress. Jangan tunjuk kat orang yang kita stres dan walaupun kami berdua belum dikurniakan cahaya mata, kami bahagia Alhamdullilah,” katanya. Untuk rekod, Izzue mendirikan rumah tangga dengan Awin Nurin pada 2 Jun 2013. Sumber: Rotikaya.

Pemuda Ini Terus Ke Hospital Apabila Dia Kerap Sakit Perut. Tapi Tak Sangka Sekali Doktor Ini Sahkan Dirinya Mengandung.

Ramai yang takut untuk mendapatkan rawatan atau buat check-up di hospital kalau menghidapi sebarang penyakit kan. Admin bukan setakat nak pergi hospital, nak kena inject pun takut.  Namun, untuk seorang lelaki dari China ini pula, dia jadi makin risau pula selepas buat pemeriksaan kesihatan di hospital. Menurut Global Times, lelaki yang bernama Wu dari Zhongshan, selatan China, wilayah Guangdong ini telah ke hospital untuk check-up sebab dia mengalami sakit perut.

Namun, doktor yang bertanggungjawab merawat sakit perutnya itu telah mengesahkan dirinya mengandung. Dia kan lelaki sejati, macam mana pulak boleh termengandung ni?  Difahamkan, Wu telah menjalani ujian ultrasound setelah mengadu sakit perut di hospital terbabit. Ujian ultrasound itu pula menunjukkan dirinya mengandung dengan embrio normal. Mesti dia terkejut habis sebab tiba-tiba pulak lelaki zaman sekarang boleh mengandung.  Disebabkan dia terlalu terkejut dan tak boleh terima hasil pemeriksaan doktor tu, Wu telah meminta doktor terbabit untuk check semula.

Rupa-rupanya, ada kesilapan yang telah berlaku dan menurut doktor tersebut, ada petugas hospital yang terlupa untuk delete diagnosis pesakit sebelum Wu diperiksa. Difahamkan, salinan laporan yang sama dengan pesakit sebelum ini telah diberikan kepada lelaki tersebut. Doktor tersebut juga mengesahkan bahawa Wu tidak menghidapi sebarang penyakit kronik dan telah memohon maaf atas kesilapan terbabit. Jadi, dia sebenarnya tak mengandung pun, cuma ada kesilapan teknikal je. Buat orang panik je doktor ni.

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Thepostbd.com  tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen Negatif yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen Negatif anda disini.

Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

About mohd cucu

Check Also

pegawai-sprm-guna-as$6.94-juta-wang-rampasan-beli-aset-mewah-–-dpp

Pegawai SPRM guna AS$6.94 juta wang rampasan beli aset mewah – DPP

Penguasa Kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Shahrum Nizam baruddin telah menggunakan sebahagian wang rampasan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.