Home / Viral / MerdekaMalaysia / Gagal potong barisan, lelaki berkopiah ini cuba cetus pergaduhan
gagal-potong-q,-lelaki-berkopiah-ini-cuba-cetus-pergaduhan

Gagal potong barisan, lelaki berkopiah ini cuba cetus pergaduhan

Boleh dikatakan memandu di pusat bandar setiap hari pasti akan menemukan korang dengan pemandu dengan gaya samseng yang bukan sahaja tak faham bahasa malah tak mematuhi undang-undang.

Antara perbuatan yang paling banyak dilakukan pastinya memotong barisan yang jelas menyalahi undang-undang dan membahayakan.

Terbaharu tular di Twitter sebuah video seorang pemandu Proton Perdana dengan lagak samseng cuba mencetuskan pergaduhan selepas cubaannya untuk memotong barisan di sebuah jalan di Setia Taipan tidak menjadi.

Menerusi video yang dimuat naik @vicenzolorenzo, lelaki berkenaan pada mulanya cuba memotong barisan di persimpanan lampu isyarat. Namun pemilik video mendakwa dia tidak menyedari kewujudan kereta berkenaan menyebabkan dia terus menekan minyak sehingga menghalang Perdana tadi dari memotong.

Link Video https://twitter.com/vicenzolorenzo/status/1485528142781779970

Mungkin berang dihalang, lelaki tersebut kemudian bertindak mengejar lalu memintas kereta pemilik video tersebut untuk memberhentikannya.

Dia yang dilihat memakai kopiah hitam kemudian keluar dari kereta dengan lagak samseng lalu menghampiri kenderaan pemilik video tersebut dipercayai cuba mencetuskan pergaduhan.

Dia bagaimanapun terus melarikan diri selepas pemilik dashcam memaklumkan dia mempunyai rakaman dan akan membuat laporan polis mengenai kejadian tersebut.

Rupanya ada saman sebanyak lebih RM8,000

Perkongsian video itu nyata menaikkan kemarahan orang ramai yang menyifatkan dia sebagai biadap malah ada yang berasakanya perbuatannya langsung tidak mencerminkan imejnya yang berkopiah.

Tidak menunggu lama, beberapa netizen kemudian mula melakukan pencarian berpandukan no plat kereta tersebut dan hasilnya mendapati kenderaannya mempunyai 38 saman kesalahan lalu lintas tertunggak yang berjumlah RM8,150.

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, LIKE Dan SHARE YA Semoga Bermanfaaat Terima kasih!

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: thepostbd.com  tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen Negatif yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen Negatif anda disini.

Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

About mohd cucu

Check Also

pegawai-sprm-guna-as$6.94-juta-wang-rampasan-beli-aset-mewah-–-dpp

Pegawai SPRM guna AS$6.94 juta wang rampasan beli aset mewah – DPP

Penguasa Kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Shahrum Nizam baruddin telah menggunakan sebahagian wang rampasan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.