Home / Viral / MerdekaMalaysia / Ramai yang kecoh bila tak boleh bawa keluar duit dan akaun ditahan. Sekali ini pulak respon dari CIMB
ramai-yang-kecoh-bila-tak-boleh-bawa-keluar-duit-dan-akaun-ditahan-terkejut-sekali-ini-pulak-respon-dari-cimb.

Ramai yang kecoh bila tak boleh bawa keluar duit dan akaun ditahan. Sekali ini pulak respon dari CIMB

Kuala Lumpur – CIMB Bank menyedari terdapat ralat dalam pemprosesan yang menyebabkan sebilangan kecil pelanggan menerima kredit pendua dalam akaun mereka. Menerusi satu kenyataan hari ini, CIMB berkata, mereka sedang menghubungi pelanggan yang berkenaan.

“Ia bagi memastikan penyelesaian yang adil dan terurus. Pelanggan yang terjejas juga boleh menghubungi kami untuk penjelasan dan perbincangan lanjut,” kata CIMB, hari ini. Terdahulu kecoh di media sosial warganet terutama pelanggan CIMB bahawa bank itu sedang bermasalah yang didakwa turut menahan wang pelanggan daripada dikeluarkan.

Antaranya pemilik akaun Facebook Ria Tajudin

“Saya nama, No Ic pemilik akaun no cimb akaun no memohon pihak bank untuk mengembalikan duit yang telah ditahan daripada akaun saya. Memandangkan tiada dokumentasi daripada pihak mahkamah pihak bank tiada hak untuk menahan duit atau memtong duit saya.

Saya beri tempoh selama 24 jam kepada pihak bank untuk menyelesaikan masalah ini. Tinjauan di FB CIMB Malaysia mendapati beberapa pengguna turut berkongsi masalah sama. Antaranya, pemilik akaun Farid Zulaika dan Nabila Nabilala yang memaklumkan menerima sistem pesanan ringkas SMS daripada bank yang memberitahu mereka

mempunyai htang dengan CIMB Bank sebanyak RM 103,000 dan RM 64,000. Bagaimanapun, pengendali akaun FB berkenaan meminta mereka dan pengguna lain yang terjejas menghubungi pusat panggilan bank untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

Reaksi Orang Ramai

Ramai yg bgtau duit hilang Rm 100 ke Rm 150 Bila tefon operator, dia cakap kita yg buat pengeluaran, Hati hati la pada yg belum kena lagi. Akaun cimb dan apps click saya OK je..Teruja gak baca. Alhamdulillah saya tak terkesan. Moga yg terkesan tu dipermudahkan urusan korang k.

Tolong la Sttlekan system problem ni cepat.. Sy berniaga ni.. Duit keluar masuk kat acc tu. Ni cust bayar habis ditelannya. Nk rolling mcm mneeee.. Nk g beli brg pon xleh.. Semlm 68 k ari ni 198 k apa kehe. Duit jualan sy semua deduct terus.. Abis camne nk beli brg2. Harap takde lah cust yg datang kaunter bank, marah2 staff. Mereka cuma bekerja, tak tahu apa yg berlaku sebenarnya.

Kredit : HM

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, LIKE Dan SHARE YA Semoga Bermanfaaat Terima kasih!

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: thepostbd.com  tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen Negatif yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen Negatif anda disini.

Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

About mohd cucu

Check Also

pegawai-sprm-guna-as$6.94-juta-wang-rampasan-beli-aset-mewah-–-dpp

Pegawai SPRM guna AS$6.94 juta wang rampasan beli aset mewah – DPP

Penguasa Kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Shahrum Nizam baruddin telah menggunakan sebahagian wang rampasan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.