Home / Semasa / Anggota Polis ‘Diganggu’ Di Sekatan Jalan Raya, Kelibat ‘Makhluk’ Mengelengkan Kepala Apabila Cuba Didekati

Anggota Polis ‘Diganggu’ Di Sekatan Jalan Raya, Kelibat ‘Makhluk’ Mengelengkan Kepala Apabila Cuba Didekati

Sejak pandemik diumumkan pada tahun lepas, angota-anggota ‘frontliner’ bertungkus lumus menjalankan tugas mereka dengan penuh dedikasi & amanah. Antaranya adalah anggota polis & tentera yg bertugas menjaga sekatan sekatan jalan raya (SJR) pada masa sekarang.

Seperti yg anda sedia maklum, pasukan yg bertugas menjaga sekatan jalan raya (SJR) sentiasa bertugas 24 jam silih berganti sesama mereka pada waktu siang & juga malam.

Kadangkala lokasi sekatan jalan raya (SJR) yg diadakan adalah di jauh dari bandar di tempat yg agak terpencil & dikelilingi hutan & semak. Namun selain daripada berdepan dengan karenah pelbagai jenis orang yg mahu lalu lalang, ada juga ‘benda’ lain yg mahu menarik perhatian anggota bertugas. Adehh!

Baru-baru ini tular satu video perkongsian seorang pengguna yg dikenali sebagai zarulshahfiqrie di TikTok, seorang anggota polis dilihat telah merakam kelibat makhluk halus iaitu pocong sedang menggoyang-goyangkan tubuh badannya di belakang pokok pisang.

Nah, anda boleh lihat sendiri video tular yg dikongsikan oleh pengguna ini.

VIDEO:

Rata-rata netizen yg melihat video tersebut meluahkan rasa seram melihat ‘makhluk’ itu bergoyang-goyang. Tak kurang juga yg mengatakan ‘makhluk’ itu sedang menggelengkan kepala, mungkin kecewa sebab petugas SJR tak takut padanya. Ada juga yg mengatkaan itu memang pocong!

Selain itu, netizen juga kagum dengan keberanian anggota polis yg berani menyuluh lampu kearah ‘makhluk’ tersebut & tdk melarikan diri. Salute!

Kredit video: zarulshahfiqrie

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Kadar Bayaran Sagu Hati Melampau, Benarkah Penceramah Jemputan Sekarang Sering ‘Demand’ Tinggi? | Article Update

Alhamdulillah, situasi di Malaysia pada hari ini menyaksikan masih ramai masyarakat Islam yg sempat memperuntukkan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.