Home / Semasa / Agak-Agaklah Nak Menlpu 0rang Tua, Barang RM600 Kau Minta Bayar Sampai 8K!

Agak-Agaklah Nak Menlpu 0rang Tua, Barang RM600 Kau Minta Bayar Sampai 8K!

Seorang pengguna Facebook meluahkan rasa ge.ram selepas ayahnya yg berusia 70 tahun didkwa telah diti.pu oleh sebuah syarikat yg menju.al produk keslhatan di sebuah pasar raya di Wangsa Maju.

Difahamkan, ayah kepada Shanor Hijas telah diper.daya utk membeli barangan dengan harga RM8,000 sedangkan harga yg sebenar cuma RM600.

Memang ke.jam!

Bukan sahaja harganya terlalu mahaI, malah barang yg diterima juga tdk cukup seperti yg dijanjikan k3rana kehabisan stok.

“Abah saya kena skem dengan ank-ank muda ni. Dik, abah akak dah nak 70 tahun dik, sampai hati kau perk0tak-kati.kkan abah akak & suruh abah akak bayar air purifier dengan f00t maassage sampai 8k.

“Dah la f00t maassage tu dia tak bagi. Dia bagi 2 air purifier. Takda stok katanya!,” tulis Shanor dalam nada kesal.

Katanya, jurujual turut menjanjikan pelbagai barangan percuma namun, semua itu hanyalah du.sta semata-mata demi melariskan ju.alan mereka.

Bercerita lebih lanjut, Shanor bersama adiknya mengambil keputusan utk berjumpa dengan juruju.al tersebut.

Walau bagaimanapun, juruju.al tersebut ketika ditemui tdk menunjukkan sebarang resp0n rasa bersalah dengan ap4 yg telah terjadi.

“Akak, bab-bab aniaya family ni, memang tak boleh sabar. Tetiba darah bertukar jadi karnivor. Lari keluar opis, ajak adik akak, pi amek abah, bawak balik ke mall itu. Ghhrr…selamber sangat muka korang ni eh. Tak ada rasa bersalah kat orang tua langsung.

“Akak tinggal tak tampar je muka kau dua orang tadi. Adik akak tu smpai kembang-kembang perut tahan marah tau. Kenangkan abah asyik bisik kat aku ‘sabar…bincang elok-elok’. Fuhh.. mengucap jap,” katanya.

Jelasnya lagi, duit ayahnya sudah dipulangkan semula pada masa yg sama dia turut menasihati orang ramai supaya lebih berwaspada dengan modus operandi yg digunakan oleh penjual ini dalam mengaburi mata pembeli.

“Pesan kat mak abah kita naa. Depa-depa ni ada ja kat market-market, menunggu mangsa orang-orang tua cam mak abah kita. Semoga keluarga kita sentiasa di bawah lindungan-Nya,” katanya.

Sumber: Shanor Hijas

Sumber/Kredit: Online Malaya/InfoRoadBlock

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tdk akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tdk mampu utk memantausemua komen yg ditulis disini. Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda sendiri.

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Sering Jalinkan Kerjasama Dgn Bekas Kekasih” Tak Sangka Ini Respon Isteri Awie.

Profesional. Mungkin kalimat itu yg tersemat dalam jiwa penyanyi Datuk Awie apabila perlu bekerjasama dengan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.