Home / Semasa / “Bukanlah pelakon ekstra” – Erma tk hirau kec4man lamar Iqbal berlak0n | MyBlog

“Bukanlah pelakon ekstra” – Erma tk hirau kec4man lamar Iqbal berlak0n | MyBlog

KUALA LUMPUR: Ketika impian usahawan ko.ntroversi, Ahmad Iqbal Zulkefli menceburi bidang nyanyian dipersend4kan & mengundang kec4man ramai atas alasan tid4k berb4kat, namun, pengarah Erma Fatima mengambil tindakan ber4ni menawarkannya berlakon.

Meskipun menyedari tindakannya bakal mengheret diri dalam p0lemik & cuba menangguk di air keruh, Erma berkata, dia mempunyai alasan tersendiri utk mempertahankan keputusannya itu.

“Selama ini, saya melihat Iqbal terlalu kerap berlakon dalam media sosial. Jadi, saya nak juga tengok adakah Iqbal berbakat di depan kamera.

“Justeru, saya menawarkan Iqbal berlakon dalam drama baharu berjudul Perempuan Itu yg bakal disiarkan di kaca TV3.

“Bagaimanapun, Iqbal perlu menghadiri sesi uji bakat terlebih dahulu. Keputusan boleh berlakon atau sebaliknya ditentukan oleh pengarah drama, Isma Yusoof.

“Nyata, menerusi sesi uji bakat selama dua hari, Iqbal sangat komited hadir ke sesi latihan & lulus dalam ujian,” katanya kepada BH Online.

Pun begitu, kata pengarah filem Jimi Asmara & Embun ini, lelaki berusia 27 tahun hanya akan diberi watak pembantu, bersesuaian pengalaman yg masih hijau.

“Watak diberikan Iqbal hanyalah watak pembantu, tetapi bukanlah pelakon ekstra. Ini k3rana Iqbal akan menjadi kawan kepada her0 drama & mempunyai dialog,” terangnya.

Erma bersama pengarah drama Perempuan Itu, Isma Yusoof memberikan watak pembantu kepada Iqbal dalam drama Perempuan Itu utk siaran TV3. - Foto IG Erma FatimaErma bersama pengarah drama Perempuan Itu, Isma Yusoof memberikan watak pembantu kepada Iqbal dalam drama Perempuan Itu utk siaran TV3. – Foto IG Erma Fatima

Ditanya adakah tdk gusar ditvduh sengaja mencari kesemp4tan atas kontroversi membabitkan Iqbal semata-mata ‘menju4l’ drama, Erma berkata, dia tiada masa utk melayan kata-kata neg4tif.

“Jika nak ambil sesiapa dirasa berbakat sama ada bertujuan pemasaran ataupun bukan, itu adalah hak saya.

“Saya tak nak ambil peduli ap4 yg orang nak cakap soal niat saya. Sebelum ini, Datuk Aliff Syukri pernah diambil berlakon. Sama ada tujuan utk pemasaran atau sebaliknya, terpulanglah pada pihak berkenaan.

“Kalau betul-betul berbakat, mengapa tdk?,” tegas pelakon filem Femina ini.

Tidak gentar kecaman apabila memilih Iqbal sebagai pelakon, namun, Erma tdk men4fikan, ada perkara lain yg amat dit4kuti membabitkan graduan jurusan penulisan kreatif dari Akademi Seni Budaya & Warisan Kebangsaan (ASWARA) itu.

“Jujurnya, ramai menghantar mesej peribadi meminta saya tdk mengambil Iqbal berlakon. Saya sendiri tdk tahu ap4 d0sa Iqbal kepada mereka.

“Cuma, ap4 yg membuatkan saya risau kemungkinan saya dijadikan bahan kandungan media sosial seperti yg pernah dilakukannya terhadap individu lain sebelum ini.

“Masa nak bincang mengenai tawaran ini, saya pun bimbang akan keluar cerita tid4k enak di laman maya. Jadi, saya minta rakan menemani saya.

“Sebelum berlaku perkara sedemikian, saya awal-awal lagi sudah beri am4ran kepada Iqbal,” teg4s Erma.

Penggambaran drama Perempuan Itu yg turut menampilkan Zul Ariffin & Mimi Lana bermula esok.

Sumber : IG Erma Fatima via https://www.bharian.com.my/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tdk akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini. Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda sendiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima kasih Dan Jangan Lupa Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Iqbal Zulkefli Beli Banglo RM5 Juta Di Kawasan Elit

Usahawan sensasi, Iqbal Zulkefli sanggup berhabis dengan membeli sebuah banglo mewah RM5 juta yg terletak di Bangsar, …

Leave a Reply

Your email address will not be published.