Home / Semasa / “Dah Miskin Sgt Ke Sam4n Saya?”- Gara-Gara Tegur Bekas Menantu, Chef Wan Disam4n RM1 Juta | MyBlog

“Dah Miskin Sgt Ke Sam4n Saya?”- Gara-Gara Tegur Bekas Menantu, Chef Wan Disam4n RM1 Juta | MyBlog

TINDAKAN cef selebriti terkenal Datuk Chef Wan menegur bekas menantu, Shikin Maembong berhubung hal membabitkan cucunya mengundang padah apabila dia bakal disama.n sebanyak RM1 juta.

Menurut Chef Wan atau nama sebenar Redzuawan Ismail, 64, surat tuntutan sama.n itu dihantar melalui peguam dilantik kakak kepada pelakon Emma Maembong itu, baru-baru ini.

“Bekas isteri anak saya, Shikin Maembong melalui peguamnya menghantar surat sam.an malu kononnya beberapa bulan lalu saya menegurnya & anak saya iaitu Nadzri bergad.uh tentang anak. Hak bapa atau ibu adalah sama ke atas anak itu.

“Kerana mahu memb.alas den.dam sebab tdk berpuas hati tentang urusan nafkah anak, dia (Shikin) menggunakan cara itu (sama.n) & menghalang saya berjumpa dengan Arianna (cucu),” katanya menerusi laman Instagram pada Ahad.

Bersama kapsyen tersebut, dia turut memuat naik surat notis tuntutan mahkamah yg diterima daripada peguam dilantik Shikin.

Dalam pada itu, Chef Wan meluahkan rasa terkilan k3rana namanya turut terpalit dalam kemelut membabitkan rumah tangga anak-anak.

Lebih-lebih lagi apabila Chef Wan mendakwa selama ini dialah yg paling banyak membantu wanita itu ketika dalam kesusahan.

“Tak rasa malu ke semasa susah, saya juga yg uruskan bil hospital & macam-macam lagi. Sebagai bekas bapa mertua, salah ke jika saya memberikan nasihat?

“Sebagai orang tua, saya memberikan nasihat yg baik-baik tanpa perlu melibatkan mahkamah utk mendapatkan hak penjagaan anak. Ramai orang berce.rai, namun masih sama-sama menjaga anak.

“Masing-masing dah tua. Tolonglah matang. Mahkamah ada banyak isu yg penting. Jangan ditambah lagi isu-isu bodoh nak sama.n bekas bapa mertua.

“Kau lupa ke jasa-jasa aku bersusah payah kahwinkan kau berdua guna duit saya 100 peratus? Anak saya dah bersetuju utk anaknya dijaga ibu (bekas isteri) cukuplah. Jika dia (Nadzri) mahu luangkan masa bersama anaknya beberapa hari dalam sebulan, biarkan. Itu adalah anaknya,” ujarnya.

Sementara itu, Chef Wan berkata dia enggan melayan sebarang permintaan tdk masuk akal membabitkan bekas menantu & anak-anak.

Malah, dia berpendapat nasihat yg diberikan sebelum ini adalah tindakan yg betul sebagai seorang bapa.

“Besar sangat ke kepala kau sampai lupa diri tu tak boleh ditegur & dinasihati. Cukuplah saya tak ada masa utk ini semua okay. Letih saya melayan kisah anak-anak ini semua.

“Dia tak malu ke… ada hati nak sam.an saya, nasihat yg baik-baik utk kedua-dua pihak? Miskin sangat ke nak sam.an saya satu juta?

“Terdesak sangat ke? Kita semua dah bergerak ke depan. Sangat bo.doh bergaduh tentang seorang anak pun. Dah lupa ke awak dah cukup memalukan saya. Kasihan la anak tu,” katanya.

Usaha mStar mendapatkan respon daripada kedua-dua pihak tdk berjaya apabila panggilan & mesej dihantar tdk berjawab.

Untuk rekod, Nadzri atau sebenar Mohd Nadzri Redzuwan, 40, mendirikan rumah tangga dengan Shikin atau Siti Nur’ Ashikin Ismail pada 5 Disember 2014 & bercerai pada Jun 2016.

Hasil perkongsian hidup itu, mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Putri Arianna Natasya yg kini berusia tujuh tahun.

Nadzri sebelum itu pernah berkahwin dengan pelakon, Ana Dahlia namun bercerai pada 10 Disember 2012, selepas 11 bulan mendirikan rumah tangga.

Pada Januari lalu, Nadzri atau lebih dikenali sebagai Chef Riz berkahwin kali ketiga dengan wanita pilihan hatinya bernama Nurul.

Sumber: mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tdk akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini. Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda sendiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima kasih Dan Jangan Lupa Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Jurugambar sanggup kena sidai, pujuk bayi menangis demi foto impian mak ayah

MENGAMBIL gambar atau photoshoot bayi sudah menjadi satu trend pada masa kini. Malah pelbagai tema & gaya dapat …

Leave a Reply

Your email address will not be published.