Home / Semasa / “Kοnοnnya dah mampu, aku hempvk nanti…” Ramai Terkεjut Dengan Instastory Terbarunya, Syura Badron Tampil Beri Penjelasan | MyBlog

“Kοnοnnya dah mampu, aku hempvk nanti…” Ramai Terkεjut Dengan Instastory Terbarunya, Syura Badron Tampil Beri Penjelasan | MyBlog

Beberapa bulan lepas, kita menerima berita gembira di mana penyanyi wanita, Syura Badron telah sαh bergelαr isteri selepas selamat men1kah dengan Muhd Farizat Ismail.

Majlis pernikahan yg serba ringkαs & sederhαna itu dilαngsungkan di Masjid As-Salam, Puchong Perdana, dalam jam 12.30 tengah hari pada Sabtu.

Baru-baru ini, pelakon & penyanyi wanita itu telah berkongsi satu Instastory di mana dia seperti meluahkan sesuatu kema’rahan dalam dirinya.

“Lepas dah tolong, sama-sama su’sah, support laki. Bila laki dah kaya, lupa diri cari perempuan lain!”

“Rasa nak disu’natkan buat kali kedua je rasa,”tulisnya dalam Instagram.

Begitu ekspresi kema’rahan yg diluahkan oleh Syura dalam Instastorynya yg telah menarik perhatian ramai netizen di luar sana.

Kita semua tertanya-tanya siapakah gerangannya yg dimaksudkan oleh Syura dalam perkongsiannya itu?

Adakah dia menujukan perkara itu kepada orang terdekat atau sebaliknya?

Tidak mahu membuat peminat terus bertanda tanya dengan perkara itu, di samping ada juga komen yg ne’gat1f, penyanyi itu telah membuat satu lagi hantaran utk menyatakan hal sebenar hantarannya itu.

Menurut Syura, rupa-rupanya perkongsian itu hanyalah sekadar utk menasihati golongan lelaki utk tdk mudah lu’pa diri terhadap pasangan mereka sehingga berlaku cu’rang.

Kebanyakan lelaki apabila berjaya mereka akan mudah lu’pa diri & mudah utk mencari perempuan lain.

“K0n0nnya dah ‘mam’pu’. Aku hem’puk nanti,” katanya.

Akhirnya terjawab jugak persoalan netizen berkaitan perkara ini yg sebelum ini ramai yg sa’lah faham dengan hantaran Instastorynya itu.

Terdahulu, Syura mengadakan majlis pernikahan yg serba ringkas & sederhana itu dilangsungkan di Masjid As-Salam, Puchong Perdana, dalam jam 12.30 tengah hari pada Sabtu.

Syura Badron dapat suami muda, terima mas kahwin jongkong emas

Bermula sebagai sahabat, saya tak sangka dia berjaya meyakinkan saya utk melangkah ke alam perkahwinan dengannya.”

Demikian kata penyanyi, Syura Badron, 36, yg selamat diijabkabulkan dengan pasangannya, Muhamad Farizat Ismail, 28, pada tengah hari semalam di Masjid As-Salam, Puchong Perdana.

Syura ketika dihubungi berkata, perkenalannya dengan Farizat yg juga usahawan makanan sejak lima tahun lalu tdk pernah terikat dengan ap4-ap4 hubungan cinta.

“Ketika awal perkenalan, saya beritahu dia bahawa biarlah kita saling mengenali antara satu sama lain tanpa terikat dengan ap4-ap4 hubungan. Itu disebabkan pada ketika itu, saya masih lagi fobia & trauma juga memandangkan saya pernah melalui proses penceraian dalam rumah tangga.

“Saya beritahu kepada dia, andai kata sepanjang tempoh perkenalan kami itu, ada sesiapa yg ‘singgah’ atau berjodoh, kami terbuka utk terima. Namun, saya tak sangka bahawa dia benar-benar bersungguh utk mengahwini saya.

“Jadi, pada Oktober tahun lalu, dia melamar saya & sepanjang beberapa bulan ini, kami membuat persiapan utk majlis perkahwinan walaupun tempohnya agak singkat. Memang agak kelam kabut, tapi alhamdulillah semuanya berjalan lancar,” katanya kepada Harian Metro.

SYURA bersama Muhamad Farizat ketika majlis persandinga. FOTO Instagram Syura Badron

Ditanya mengenai usaha Farizat yg berjaya menambat hati Syura, penyanyi lagu Candak itu berkata, dia melihat k3serasian antara Farizat dengan tiga cahaya matanya.

“Sebagai ibu tunggal, tentunya anak-anak akan sentiasa menjadi keutamaan. Usahanya yg paling saya nampak adalah, bagaimana dia mengambil hati & menjaga anak-anak saya dengan penuh tanggungjawab. Anak-anak saya pun sangat selesa dengan suami. Jadi, itulah yg membuatkan saya terbuka hati,” katanya.

Berkongsi pengalamannya bersanding utk perkahwinan kedua itu, Syura berkata, pengalamannya sangat berbeza.

“Kalau dahulu, persiapan utk bersanding itu berbeza k3rana belum ada anak-anak. Sekarang, persiapan utk majlis persandingan bukan utk saya & suami sahaja, tetapi juga ada persiapan utk anak-anak. Mujurlah, ramai orang di sekeliling saya yg banyak membantu.

“Jadi, majlis resepsi yg berlangsung semalam bukanlah utk meraikan saya & suami saya sahaja, tetapi juga utk meraikan anak-anak,” katanya.

Syura yg juga bekas juara MasterChef Selebriti musim kedua selamat diijabkabulkan dengan tiga kali lafaz dalam majlis yg dihadiri 30 ahli keluarga kedua-dua belah pihak bagi mematuhi prosedur operasi standard (SOP) & menerima mas kahwin berupa jongkong emas 1.5 gram.

Wang hantaran dipersembahkan dalam bentuk set barangan kemas yg tdk dinyatakan nilainya. Syura juga menyerahkan lima dulang hantaran berbalas jumlah sama daripada suaminya.

Terdahulu, Syura & bekas suaminya iaitu Mohd Fadhly Md Yassin berkahwin pada 16 April 2006 sebelum berpisah pada Ogos 2015. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Nurul Dania Irdani, 15, Nurul Qaisara Sofia, 13, & Muhammad Irfan Aryan, 11.

kredit: hmetro ,https://beritaawani.com/

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tdk akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini. Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda sendiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima kasih Dan Jangan Lupa Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Bekas isteri bongkar Tegar kerap DM kenalan, ‘jual’ cerita sedih.

Berita penceraian penyanyi Indonesia, Tegar Septian siang tadi agak mengejutkan ramai k3rana dia amat dikenali …

Leave a Reply

Your email address will not be published.