Home / Semasa / Akhirnya Bienda Tampil Jelaskan Lepas Ramai Cakap Dia Hidup Susah, Vir4l Jual Pau Di Tepi Jalan | MyBlog

Akhirnya Bienda Tampil Jelaskan Lepas Ramai Cakap Dia Hidup Susah, Vir4l Jual Pau Di Tepi Jalan | MyBlog

“Pau ini sebenarnya diusahakan suami & saya hanya membantu saja. Namun, tak sangka pula dalam beberapa hari ini ia sudah ‘viral’.”

Itu kata penyanyi & pelakon Bienda, 36, selepas tular video dia dilihat menjual pau di gerai tepi jalan berdekatan stesen minyak Petronas di Jalan Kuching, di sini.

Bienda atau nama sebenarnya Nor Razlinda Razali ketika dihubungi berkata, perniagaan pau dikenali Papapau Bienda Gebu itu baru diusahakan suaminya, Kamarul Zariman Abdul Rahman atau Boy pada hujung Disember, tahun lalu.

“Alhamdulillah, perniagaan ini baharu dua bulan kami jalankan. Suami yg sebenarnya nak memulakan perniagaan makanan, tapi paling utama mestilah produk berkualiti.

“Awalnya kami tak tahu nak jual makanan ap4 sehinggalah berjumpa dengan rakan pelakon, Nadzmi Adhwa & Ardell Aryana pada Oktober tahun lalu utk berbincang & mereka cadangkan produk pau ini,” katanya kepada Harian Metro.

Bienda yg sebelum ini memang sudah aktif berniaga tudung & ‘inner’ di media sosialnya berkata, dia memang suka berniaga sejak dulu & tak kisah jika berniaga di tepi jalan.

“Asalkan rezeki halal, produk pun berkualiti & sedap. Hasil jualan ini juga kami dapat berkongsi rezeki dengan orang lain, saya tak kisah berniaga di tepi jalan.

“Saya bersyukur tiba-tiba saja gerai pau kami ditularkan & sesungguhnya inilah rezeki serentak daripada Allah yg saya tak pernah sangka. Ramai orang sudah mula menghubungi saya utk bertanyakan mengenai perniagaan ini & saya okey saja utk berkongsi. Bagi saya, lagi banyak kita berkongsi, semakin Allah murahkan rezeki,” katanya yg berniaga di situ bermula jam 7.30 pagi hingga 3 petang dari Isnin hingga Jumaat.

Mereka turut menyediakan khidmat penghantaran termasuk utk pelanggan yg mahu membuat infaq setiap Jumaat.

Bienda berkata, mereka turut bercadang membuka satu lagi cawangan gerai Papapau Bienda Gebu di Setapak yg akan diuruskan ibunya yg juga penyanyi, Sheeda.

Bienda yg berkahwin dengan Boy yg juga bekas penerbit di Media Prima Berhad pada 10 Oktober 2009 dikurniakan dua cahaya mata perempuan iaitu Lavienda Namiraz, 10; & Laxiendra Namiraz, 8.

” Subhanallah da la cantik tutup aurat pula tu, aduh aku lak yg jatuh hati kat akak ni..”

Demikian komen seorang warganet selepas melihat vdeo yg tular di media sosial di mana seorang wanita bertudung berniaga pau di tepi jalan.

Namun siapa sangka, peniaga pau terbabit merupakan seorang artis dikenali ramai iaitu Bienda.

Susulan dari video di TikTok memperlihatkan kegigihannya berniaga pau di tepi jalan itu, penyanyi Bienda mendedahkan dihubungi ramai pihak yg menyangka dia kini berdepan kesukaran hidup.

Bgaimanapun pemilik nama Nor Razlinda Razli, 37, berkata, status sebagai seorang selebriti bukanlah haIangan utk dia mencuba sesuatu yg baharu.

” Betul, memang ramai yg menghubungi bertanyakan adakah sekarang saya hidup susah k3rana berniaga pau di tepi jalan?

” Hidup saya masih seperti biasa lagi. Hanya mahu mencuba satu pengalaman baharu dalam berniaga.

” Sebenarnya ini adalah perniagaan milik suami & saya seronok menolong.

” Bukan hanya utk diri sendiri malah saya juga dapat membantu peniaga kecil lain apabila mempromosikan perniagaan mereka,” katanya kepada mStar.

Bienda & suami mengusahakan sebuah gerai Papa Pau Bienda yg terletak bersebelahan Petronas di Jalan Kuching, Kuala Lumpur.

Sebelum ini, sebuah video TikTok memperlihatkan penyanyi itu sedang berniaga pau dikongsi oleh seorang individu sehingga meraih perhatian ramai.

Rata-rata netizen memuji wanita penjual pau itu apabila sanggup berpanas demi mencari rezeki.

” Cantik tapi sanggup berpanas demi rezeki.

” MasyaAllah cantiknya, semoga Allah pelihara akhlak & imannya sentiasa.

” Kirim salam pada wanita itu. Bidadari mana ni? Kalau dekat, hari-hari saya beli pau kat dia,” ujar netizen.

Dalam pada itu, Bienda yg juga anak kepada penyanyi Shieda, berkata, usaha yg dilakukan itu sedikit sebanyak memberi galakan kepada orang ramai yg kehilangan pekerjaan utk memulakan perniagaan.

Selain itu dia yg turut mempunyai perniagaan tudung jenama sendiri mengakui sukar memasarkan produk dalam acara-acara jualan besar seperti sebelum ini.

” Disebabkan pndemik, tak banyak acara jualan yg berlangsung. Jadi perniagaan tudung saya hanya dilakukan secara atas talian sahaja.

” Saya juga mengharap dengan perniagaan pau ini dapat memberi galakan mereka yg kehilangan kerja utk cuba berniaga k3rana memang boleh buat duit,” jelasnya.

Dalam masa sama, dia juga tdk sangka perniagaan yg diusahakan sejak hujung Disember 2021 semakin mendapat sambutan. Malah ada peminat yg jauh sanggup datang utk merasa sendiri pau jualan Bienda.

” Tak sangka pula jualan pau ini sudah menjadi bualan ramai. Sebagai seorang selebriti ini adalah kelebihan yg boleh saya gunakan utk tujuan promosi.

” Selain itu saya galakkan juga peminat yg berada di luar Kuala Lumpur utk mencari rangkaian jenama pau ini di kawasan berhampiran mereka.

” Melihat susah-payah peniaga kecil lain mempromosikan produk mereka seperti ini memberi satu pengalaman baru buat saya,” ujarnya.

Untuk rekod, Bienda mendirikan rumh tngga pada Oktober 2009 & dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Lavienda Namiraz serta Laxiendra Namiraz.

Sumber: Metro & Muzik Jalanan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tdk akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini. Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda sendiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima kasih Dan Jangan Lupa Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Lagu ‘Ya Budu P’yan’ – Ramai Tak Sedar Maksud Liriknya Yang Agak ‘Tidak Elok’ Dinyanyikan | Article Update

Lagu berbahasa Rusia, Eta Lyubov nyanyian Amirchik semakin popular sejak kebelakangan ini apabila sering dijadikan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.