Home / Semasa / “Macam Diseret” – Gadis Pelik Terjumpa Kesan Darah Misteri Buat Netizen Seram | MyBlog

“Macam Diseret” – Gadis Pelik Terjumpa Kesan Darah Misteri Buat Netizen Seram | MyBlog

Bagi segelintir orang ada yg tdk mengambil pusing soal makhluk halus walau ada disebut penciptaannya dalam Al-Quran.

Ada yg berpendapat tdk penting, tak masuk akal & pelbagai lagi sebab utk menidakkannya. Namun hakikatnya, kita tdk dapat lari daripada membicarakan soal ini.

Tular di media sosial, seorang pengguna Twitter memuat naik hantaran beserta gambar yg menunjukkan kesan tompokan darah yg didakwa muncul secara tiba-tiba di rumahnya baru-baru ini.

Menerusi perkongsian di Twitter @ddgafdat, perkara itu mula disedari olehnya ketika bangun pagi & telah menimbulkan tanda tanya apabila darah yg ditemui bukan miliknya.

“Bangun pagi tadi aku nampak darah ni aku ingat ni darah haid ke ap4 tapi bila cek bukan.

“Lepastu, sebab dia nampak kesan macam tangan , aku lihat tangan & kaki aku tetapi tiada ap4-ap4.

“Kesan darah tu ada di lantai & seperti diseret ke bawah katil,” katanya.

Apa yg lebih misteri, kesan darah itu juga bukan milik haiwan atau serangga k3rana dia tdk mempunyai sebarang binatang peliharaan. Tambahan pula, kesan darah itu juga kelihatan agak besar.

“Kalau nak cakap kucing tangkap tikus atau tikus mati adalah tdk masuk akal sebab rumah aku tak ada kucing & tikus.

Tambahnya lagi, keluarganya juga tdk mengalami sebarang luka & datang haid pada hari kejadian. Dia juga sudah pastikan dirinya tdk mengalami sebarang luka yg membawa pertumpahan darah.

Menerusi hantaran yg sama, dia mengatakan jarinya mengalami sedikit kesan namun tdk berasa sakit.

Kesan Darah Misteri Makhluk Ghaib

Kesan Darah Misteri Makhluk Ghaib

Perkongsian itu telah membuatkan rata-rata netizen berasa seram dengan situasi itu. Ada juga yg berkongsi pengalaman pernah mengalami kejadian yg sama.

“Saya nak kongsi sikit pengalaman saya ‘bersihkan’ rumah. Kena azankan kat tengah-tengah rumah. Buat tiga hari berturut.”

“Rasa macam pernah kena tapi selamba aku cuci, lepas tu pernah masa tengah tidur bau busuk sangat. Ingatkan jiran tak buang sampah, rupanya itu tanda ada ‘benda’ perhati kita. Kalau tiba-tiba bau busuk buat tak tau saja.”

“Dulu pernah jadi juga dekat rumah kampung. Kami bangun pagi tu tengok ada darah dekat depan pintu (dalam rumah). Kesan jari macam ni lepas tu ada darah menitik-nitik. Cari punca taktau dari mana & taktau kemana dia hilang.”

Menurut gadis tersebut, dia tdk dapat mengesahkan kejadian yg berlaku adalah daripada makhluk halusmakhluk halus atau tdk. Namun, perkara ini telah membuatkannya rasa insaf & menganggap ia sebagai peringatan diri agar tdk sentiasa lalai dengan dunia.

Sumber: Twitter @ddgafdat


Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, LIKE Dan SHARE YA Semoga Bermanfaaat Terima kasih!

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Thepostbd.com  tdk akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen Negatif yg diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen Negatif anda disini.

Pihak Admin juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini. Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda sendiri.

About admin

Check Also

Contoh Tradisi Budaya Buli Di SBP Yang Ramai Tidak Tahu Dan Tidak Diberitahu Oleh Anak Anda | Article Update

Sememangnya kes buli yg serius masih kerap dilaporkan berlaku di sekolah-sekolah asrama di Malaysia. Namun, …

Leave a Reply

Your email address will not be published.