Home / Semasa / “Dia Cuba Jaga Hatl..” Izara Aishah Sempat Tanya Cara Tegur Adik Yang Belum Tutvp Aura, Sekali Ini Jawap L0fa

“Dia Cuba Jaga Hatl..” Izara Aishah Sempat Tanya Cara Tegur Adik Yang Belum Tutvp Aura, Sekali Ini Jawap L0fa

Umum tahu, pelakon jelita, Izara Aishah merupakan rakan baik kepada selebriti terkenal, Neelofa sejak mereka berusia 15 tahun lagi. Lebih menarik lagi apabila kedua-duanya menyertai serta terpilih sebagai finalis program Dewi Remaja pada tahun 2009.

Menerusi video Llve di lnstagram yg dimuat naik semula oleh Ainun Umirah di TlkTok, memaparkan kedua-dua selebriti tersebut membuat sesi perkongsian yg menarik perhatian netizen.

Izara sempat bertanya kepada Neelofa mengenai cara utk menegur adik-beradik jika mereka masih belum menutup aurat dengan memberi gambaran jika dirinya adalah adik kepada Neelofa, bagaimana selebriti berusia 33 tahun itu menasihatinya.

 

Macam mana Kak Lofa nak bagi nasihat kepada orang tentang aurat. Macam mana kalau saya adik awak yg belum tutup avrat lagi kan macam mana awak nasihatkan.

Walau bagaimanapun, Neelofa mengakui bahawa dia berasa takut utk menjawab soalan berkenaan k3rana dirinya masih memiliki banyak kekurangan, namun dia hanya menekankan bahawa ia adalah perkara yg wajib & tldak boleh dikompromi.

Alamak takutnya nak jawab soalan ni. Kalau i jawab tak betul nanti mesti ada yg kata ‘kenapa jawab macam ni’. Tapi kalau i ada adik, ye lah kita harus lah saling nasihat-menasihati even sekarang Lofa banyak adik. Kita tegur tapi kita tak ada lah perfect & banyak kekurangan.

Kalau nak sebut tentang aurat ni, sebenarnya pasal avrat ni tk boleh nak bawa berbincang. Tak boleh minta kurang. Benda ini adalah suruhan Allah yg perlu kita ikut.

Ada sesetengah orang kata, pakai tudung tapi bercakap kotor, perangai tk elok tapi sebenarnya letak tepi dulu benda-benda yg boleh diperbaiki tu dulu. Buat benda yg wajib ap4 yg AIIah suruh.

Sehingga artikel ini ditulis, video berdurasi satu minit 50 saat itu meraih lebih 429 ribu tontonan & mendapat lebih 45 ribu tanda suka di TlkTok.

Dia cuba jaga hati banyak pihak

Sumber : OHbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima KasihJom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.Pihak kami juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini.Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yg menarik & menghiburkan di bawah ini yg dikongsikan seperti berikut:

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

“K0tornya SiapaIah Yang Kena Tu..”, Vldeo Noh MeIuddah Atas Pntas Terlma Krltikan Ntlzen – | Article Update

“Terkjut aku tngok , ingatkan sapelah yg buat prsembahan td..” V0kaIis kmpuIan hujan, Noh Salleh …

Leave a Reply

Your email address will not be published.