Home / Semasa / Lelaki Kant0i Menyamar Jadi Pengantin Perempuan Sebab Nak Rosakkan Majlis Perkahwinan Kekasih.

Lelaki Kant0i Menyamar Jadi Pengantin Perempuan Sebab Nak Rosakkan Majlis Perkahwinan Kekasih.

DEMI cinta, sudah pasti sesiapa sahaja sanggup melakukan ap4 sahaja termasuklah perkara gila. Sama seperti seorang lelaki ini, dia sanggup berpakaian seperti wanita bagi menghadiri majlis perkahwinan kekasih hatinya.

Dia dikatakan memakai pakaian pengantin tradisional dengan solekan lengkap & memakai rambut palsu k3rana ingin berjumpa dengan wanita dicintainya yg bakal berkahwin bersama lelaki lain.

Kejadian itu difahamkan berlaku di Uttar Pradesh & menurut laporan yg diterima, kekasihnya sudah bersedia utk berkahwin & persiapan perkahwinan sedang berlangsung.

Namun, lelaki berkenaan menyelinap masuk ke majlis tersebut sambil menyembunyikan wajahnya dengan berpakaian seperti pengantin perempuan menggunakan rambut palsu, memakai solek, memiliki beg tangan yg tergantung di bahu & juga memakai sandal wanita agar kelihatan seperti seorang wanita.

Lebih mencurigakan lagi apabila sejurus lelaki berkenaan sampai ke majlis berkenaan, dia meminta utk berjumpa dengan pengantin perempuan & menyebabkan para tetamu yg ada pada ketika itu menyelesaikan masalah tersebut dengan cara mereka sendiri.

Dia gigih menyembunyikan wajahnya dengan menggunakan sari & juga memakai beg tangan serta sandal supaya dirinya nampak seperti seorang wanita.

Walau bagaimanapun, bahasa & gerak tubuhya menimbulkan kecurigaan, sehingga dia ditangkap oleh orang-orang yg berada disekeliling.

Sambil menanggalkan selendang, rambut palsunya terlepas & semua orang terkejut melihat seorang lelaki berpakaian seperti pengantin perempuan.

Lelaki terbabit mengatakan bahawa ia merupakan cara yg terbaik bagi menyelinap masuk ke majlis perkahwinan berkenaan & mengharap agar dia tdk dikenali.

Difahamkan, semasa orang tempatan ingin melaporakan hal ini kepada pihak polis, lelaki itu melarikan diri bersama dua rakannya yg sedang menunggu di luar rumah dengan basikal & sehingga kini aduan masih belum didaftarkan.

Namun tiada tangkapan dilakukan berkaitan dengan kejadian berkenaan. Sementelahan, apakah punca disebalik alasan lelaki berkenaan melakukan perkara itu masih belum terungkai.

Sumber : thenews.com.my

Suasana masih riuh di luar. Sanak saudara semuanya berkampung disini. Gelak ketawa, gurau senda jelas kedengaran.

Aku memimpin isteriku ke dalam bilik pengantin. Suara-suara sumbang terlalu banyak yg menegurku.

“Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?” sapa Pak Ucu.

“Orang muda bang Aji, biarlah. Air dah penuh kat kepala tu.” sahut Pak Tam disambut hilai ketawa sanak saudara yg lain. Meriah sungguh keadaan diluar walau jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam.

Hadiah yg masih belum dibuka ku susun ke tepi. Lampu ku tutup. Merebah diri ke katil pengantin, aku menoleh ke arah isteriku.

“Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat luar tu.” Isteriku Hanya mengangguk tanda setuju.

Entah pukul berapa sekarang, aku pun tdk tahu. Keadaan di luar gelap gelita & senyap sunyi. Tanda sanak saudaraku telah pulang & keluargaku telah tidur.

Jari jemariku lembut membelai rambutnya. Ku selak rambut ikal yg Menutupi telinganya lalu membisikkan “Assalammualaikum!” ke telinganya utk Menguji isteriku.

“Wa alaikummussalam.” Rupanya isteriku masih belum tidur. Ku kucup pipi halusnya. Ku kucup dahinya yg mulus. Semerbak harumnya menusuk deria bauku. Akanku tunaikan tanggungjawabku sebagai suami malam ini. Jari-jemari ini terus membelai tubuhnya. Perasaanku tdk dapat dikawal lagi, namun…

“Kringggggg….”

“Tik..tik..tik..tik…”

“Kring.. kring..kring..”

Bunyi-bunyi jam loceng entah dari mana memenuhi ruang bilikku. Terkejut dengan segala macam bunyi yg ada, aku membuka lampu. Serentak itu, terang benderang seluruh rumahku. Bunyi-bunyi ini telah berjaya membangunkan semua orang di rumahku.

Aku mencari-cari punca bunyi-bunyi itu. Mataku terarah ke sekotak hadiah yg masih terbalut rapi. Aku buka dengan pantas & di dalamnya terdapat 5 buah jam loceng. Juga sekeping kad berbunyi… Selamat Pengantin Baru,

Jangan gopoh-gopoh. Baru Pukul 2 pagi. Jangan maree.. kami potong stim.

Dalam hatiku.. cilaka punya kengkawan. Potong stim betullah!!!

Sumber : my-tv.online

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tdk akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tdk mampu utk memantausemua komen yg ditulis disini. Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda sendiri.

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Bekas isteri bongkar Tegar kerap DM kenalan, ‘jual’ cerita sedih.

Berita penceraian penyanyi Indonesia, Tegar Septian siang tadi agak mengejutkan ramai k3rana dia amat dikenali …

Leave a Reply

Your email address will not be published.