Home / Semasa / Macam ‘Buy 1 free 1’! Dua Sahabat Iklan Diri Mahu Hidup Berm4du, Tawaran Buat Ramai Lelaki Berminat

Macam ‘Buy 1 free 1’! Dua Sahabat Iklan Diri Mahu Hidup Berm4du, Tawaran Buat Ramai Lelaki Berminat

BERTEMU jodoh menerusi media sosial bukanlah satu perkara asing pada zaman ini.

Malah, sudah acap kali kita membaca kisah penyatuan dua jiwa yg bermula dari Faceobook, Twitter, Tinder, Omi & sebagainya.

Kali ini, tular di laman Facebook apabila dua wanita ‘mengiklankan’ diri mereka utk dimadukan.

Kedengarah aneh, namun begitulah hasrat yg dinyatakan dua wanita itu sehingga mereka meraih perhatian ramai netizen.

“Assalamualaikum. Salam tahun 2022… kalau boleh nak suami boleh madukan kitaorang sebab kitaorang kawan baik & tak kisah,” tulis individu tersebut.

Dua rakan baik berusia 31 tahun & 28 tahun itu berasal dari Pasir Puteh, Kelantan & Besut, Terengganu.

Salah seorang daripada mereka mengusahakan mengusahakan kedai dobi, manakala seorang lagi bekerja sendiri.

Salah seorang daripada wanita itu mendakwa dia mempunyai kedai dobi. (Gambar Hiasan)

Dalam posting sama, salah seorang daripada mereka mengakui masih bujang, manakala rakannya itu merupakan ibu tunggal.

“Mencari seseorang yg menerima diri kami ini seadanya. Kalau tak boleh yg nak dua-dua pun tak ap4. Kami hanya mencuba kalau ada boleh terima kami,” tulis mereka lagi.

Menerusi posting berkenaan, turut dilampirkan sekeping gambar memaparkan dua wanita itu yg berpakaian serba hitam.

Posting tersebut sehingga kini meraih lebih 1,500 tanda suka & dihujani lebih 2,800 komen netizen.

Semoga bertemu jodoh yg dapat membimbing ke jalan kebaikan.Semakan mStar di ruangan komen mendapati netizen memberikan pendapat berbeza berhubung iklan yg dibuat dua wanita tersebut.

“Cantik-cantik adik ni tapi satu je, iklan diri utk dijual & dibeli macam ikan di pasar. Kasihan ibu bapa malu. Ingat beza kita orang Islam dengan orang kafir ialah iman. Dalam iman ada rasa malu.

“Senang cerita, beli satu percuma satulah. Tutup cerita. Kalau beli dua-dua jadi mahal.

“Tak payah nak buat malu orang Pantai Timur sangatlah. Cukuplah Kak 7E tu seorang je.

Maklumat yg dikongsikan mengenai dua wanita itu.

“Semoga bertemu jodoh yg dapat membimbing ke jalan kebaikan,” tulis beberapa netizen.

Malah, segelintir netizen turut meninggalkan komen berhubung pakaian ketat yg digayakan dua wanita itu.

Iklan cari jodoh tersebut dipercayai dihantar dua wanita berkenaan kepada pengendali laman Facebook ‘Viral Sensasi Malaysia’ sebelum ia dimuat naik pada Jumaat.

Selain dua wanita itu, laman Facebook berkenaan turut berkongsi banyak lagi posting cari jodoh yg dihantar oleh individu lain.

SUMBER: MSTAR

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

“K0tornya SiapaIah Yang Kena Tu..”, Vldeo Noh MeIuddah Atas Pntas Terlma Krltikan Ntlzen – | Article Update

“Terkjut aku tngok , ingatkan sapelah yg buat prsembahan td..” V0kaIis kmpuIan hujan, Noh Salleh …

Leave a Reply

Your email address will not be published.