Home / Semasa / “Sy Tnga Buang Air Besar, Sampai Tak Sempat Cuci”- Detik Cem4s Rumah Tẹrb4kar, Aliff Syukri Lari Lintang Pukang

“Sy Tnga Buang Air Besar, Sampai Tak Sempat Cuci”- Detik Cem4s Rumah Tẹrb4kar, Aliff Syukri Lari Lintang Pukang

USAHAWAN kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri berdepan detik mencemaskan apabila salah satu bilik di kediamannya yg terletak di Kota Damansara, Selangor terbakar pada Rabu.

Menurut Aliff, 35, semasa kejadian dia berada di dalam bilik air & menyedari mengenai kebakaran itu selepas dimaklumkan oleh pekerjanya.

“Pengalaman yg amat menakutkan saya apabila mendengar jeritan dari anak-anak, pengawal, pembantu peribadi, pembantu rumah & tukang kebun.

“Asap sampai naik ke atas, semasa itu saya sedang berak (buang air besar) sampai tak sempat nak cuci… tak perasan langsung terbakar.

“Ketika kebakaran itu, orang ketuk pintu (bilik air) & saya menjerit sambil lari lintang pukang. Sampai tak cukup tanah nak lari, sudahlah rumah saya ni besar sangat,” katanya menerusi laman Instagram.

Bersama kapsyen tersebut, dia turut memuat naik rakaman video kekecohan semasa kejadian itu berlaku.

Dalam rakaman tersebut, Aliff menunjukkan katil pada salah satu bilik di tingkat bawah kediamannya terbakar.

Semasa dia & keluarga menyelamatkan diri keluar daripada rumah, penyanyi lagu Coba Bahagia ini berkata dia tdk memikirkan lagi mengenai harta benda.

Malah, dia hanya mengingati Allah & memohon supaya keluarganya diselamatkan daripada insiden buruk.

“Saya lari tapi tak jumpa jalan keluar… waktu tu tuhan je tahu, saya hanya fikir nak selamatkan nyawa keluarga saya sahaja.

“Tak fikir dah jam mahal, rumah mahal… saya buntu & mengelabah! Siapa nak video bahagian kedua, saya kongsikan ini,” ujarnya.

Video Kejadian:

Anak-anak dah besar, Aliff Syukri malu jika ada kontroversi… Takut dilabel orang tua tak sedar diri

MENYEDARI anak-anak semakin meningkat remaja, usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri berazam utk mengurangkan kontroversi membabitkan dirinya.

Menurut Aliff, 36, dia enggan isu panas yg tular membuatkannya menjadi malu dengan anak-anak, sekaligus menjejaskan reputasi sebagai seorang bapa.

“Anak pertama saya pun dah masuk tingkatan tiga, bila dia tanya… abah kenapa video viral macam ni, kita pun jadi malulah. Jadi saya fikir tak ap4 la walaupun kurang kontroversi maruah tu lagi penting.

“Kita nampak anak kita dah membesar remaja… jadi anak bujang & anak dara. Kita tengok betapa struggle membesarkan mereka, kita pun dah tak boleh nak marah-marah sebab takut mereka memberontak, jadi dari situ kita sedar.

“Saya nak jaga reputasi saya sebagai bapa. Saya mahu hubungan perkahwinan saya & isteri berkekalan. Saya nak rasa dihormati oleh isteri, anak-anak & masyarakat,” katanya kepada mStar.

Aliff ditemui semasa majlis Malam Aspirasi D’Herb yg diadakan di Hotel One World, Petaling Jaya, Selangor pada malam Sabtu.

Mengimbau kembali beberapa isu panas membabitkan dirinya sebelum ini, Aliff berkata dia tdk sanggup lagi terkait dengan sebarang kontroversi k3rana memikirkan usianya yg semakin meningkat.

Justeru itu, penyanyi lagu Coba ini nekad berubah & memberi tumpuan kepada perniagaan.

“Sebenarnya kontroversi ini seronok tapi biarlah dia datang secara semulajadi bukan buat-buat sebab nak glamour. Kalau ikutkan saya pun nak popular hingga umur 60 tahun tapi bukan dengan cara yg murah.

“Kita kena sedar diri, kita akan tua… tak lama lagi dah nak masuk 40 tahun, rambut pun dah beruban. Jadi saya fikir sekarang ini masa utk saya jadi ahli perniagaan sebenar bukan nak gelenya-gelenya (gedik). Saya tak nak dah! Nanti orang kata orang tua tak sedar diri.

“Dalam tahap sekarang ni, saya nak maintain saja, Alhamdulillah semua dah cukup. Nak kata kaya tujuh keturunan saya tak berani sebab kita bukan tuhan, kita tak tahu mungkin satu hari nanti saya akan susah juga tetapi buat masa ini cukuplah boleh hantar anak ke sekolah, bayar gaji pekerja & tdk dihimpit kontroversi murahan,” ujarnya.

Dalam pada itu, Aliff memaklumkan dia kini mula memperlahankan rentak di media sosial & enggan lagi melakukan gimik murahan utk menarik perhatian netizen.

“Saya mengaku awalnya saya kejar glamour sebab saya bukan artis, tapi rupa-rupanya glamour tanpa duit pun tak ada erti. Kalau perasan enam bulan kebelakangan ini, saya lebih selesa mendiamkan diri daripada kontroversi.

“Sejujurnya saya dah tak suka dengan kamera! Kalau nak cari kontroversi mudah sahaja, asal ada orang buat isu saya boleh saja menyelit sebab follower saya dah tinggi… bukan nak riyak tapi itulah hakikatnya.

“Jadi sekarang saya mahu lebih matang, tengok orang lain buat gimik itu & ini, saya rasa tak ap4 la sebab kita dah rasa dulu. Tak perlu lagi la. Saya cuma nak cari ketenangan,” katanya.

Sumber: mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini.Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yg menarik & menghiburkan di bawah ini yg dikongsikan seperti berikut:

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

“Mata Fazura Muka Iras Fattah” – Sambut Hari Jadi Kedua, Kecomelan Fatima Dipuji Ramai

Nama pelakon Fattah Amin kian menjadi sebutan setelah karakter yg di bawanya di dalam filem …

Leave a Reply

Your email address will not be published.