Home / Semasa / Kalau dah mula kasi mesti datang lagi..” Bagi Makan & Dult Tp Wanita Ini Minta Bayarkan Sewa Rumah, Tlndakan Baim Wong Buat Ramai Setuju

Kalau dah mula kasi mesti datang lagi..” Bagi Makan & Dult Tp Wanita Ini Minta Bayarkan Sewa Rumah, Tlndakan Baim Wong Buat Ramai Setuju

Jika dahalunya Bairn Wong aktif sebagai pelakon sinetron malah amat diminati oleh rakyat Malaysia, beberapa tahun kebelakangan ini dia lebih dikenali sebagai You Tuber budiman yg gemar membantu orang susah. Namun di sebalik kebaikan yg dibuat, artis ini tdk lari daripada dugaan dikejar-kejar oleh golongan asnaf ini.

Sudah diberi tapi minta lagi banyak…Paula kesal . Bukan sekali dua, kali ini tular lagi seorang pengemis wanita & budak kecil dipercayai anaknya telah duduk di depan rumah Bairn Wong.

Seperti biasa, isterinya iaitu Paula Verhoeven yg simpati telah memberikan barang keperluan, makanan serta wang tambang utk perjalanan pulang. Akan tetapi, mak cik tersebut malah menangls & meminta tambahan duit lain katanya utk bayaran rumah sewa selama sebulan.

Kalau dah `berdrama’ daripada kita kasihan terus jadi ge,ram. Ibarat sudah diberi betis tapi nak paha, Paula terlihat agak serba-salah k3rana pengemis itu seakan-akan membuat `drama’ sedih.

Bairn Wong juga mula merasa kesal lantas memberikan nasihat pengemis itu tdk sewajarnya meminta-minta apalagi dengan nada memksa. Benar, awal-awalnya mereka memang merasa kasihan. Namun situasi sedemikian cukup membuatkan keluarga ini ge,ram.

Kalau dah mula kasi mesti datang Iagi..Kenapa aku tengok mak cik to macam Pura-pura nangls.Dengan keadaan fizikal yg masih sihat sempurna, netizen menyifatkan wanita tersebut seharusnya mampu bekerja berbanding meminta-minta seperti itu.

Andai ada yg memberi sekalipun, dia haruslah bersyukur & tdk `tebal muka’ mengharapkan bantuan lebih.

“Knp aku tgk makcik tu mcm pura pura jee cara dia nngis jee dh nmpak”

“kerja bu kerja , ibu sehat masih bisa jalann , jadi pembantu aja jugs gpp , yg penting halal , di dunia ni gak ada yg instant dapet duit , haruss usah ”

“Sebab tu laa baim marah2 kalau orang datang minta2 sebab ni laa”

“Jangan tamak bu..sepatutnya bersyukur bu sda Di bagi makan Di bgi duit lagi minta ”

Sumber : Klsah Dunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima KasihJom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.Pihak kami juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini.Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yg menarik & menghiburkan di bawah ini yg dikongsikan seperti berikut:

Media Harian menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Yusuf Al-Qaradawi meninggal dunia | Article Update

Ulama terkenal, Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi, dilaporkan telah meninggal dunia hari ini pada usia 96 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.