Home / Semasa / Hadiah Kereta Bezza Ebit Liew Terhadap Wanita OKU Dipertikaikan, Kenapa Dia Dapat Cepat?

Hadiah Kereta Bezza Ebit Liew Terhadap Wanita OKU Dipertikaikan, Kenapa Dia Dapat Cepat?

KISAH di sebalik video tular berkaitan seorang wanita berusia berstatus OKU sedang terbaring di dalam ruang tepi motosikal roda tiga di Terengganu baru-baru ini turut mendapat perhatian personaliti dakwah Ebit Lew.

Menerusi hantaran di Facebook peribadinya, dia menyatakan rasa syukur k3rana dapat menghadiahkan Perodua Beza kepada penjaga wanita itu iaitu Hijrah Soleh.

Ujarnya, wanita berusia yg duduk di dalam ruangan tepi motosikal merupakan orang kelainan upaya (OKU) yg sentiasa dibawa berniaga oleh anak buahnya.

“Sebak syukur rasa. 1 Ramadan kami dapat hadiahkan kereta Perodua Beza baharu utk kakak yg viral k3rana kebaikannya menjaga makciknya sakit OKU.Syukur pada Allah sangat-sangat.

“Lepas Subuh terus ke Terengganu. Sampai tadi kakak ni terkejut & gembira, saya terus bawa kakak ni beli kereta dekat Produa Kuala Terengganu. Baik layanan semuanya terus kami bayar tunai kereta ni utk hadiah pada kakak ni,” ujarnya yg turut memuat naik foto bersama kedua-dua individu terbabit.

Bercerita lanjut, kata Ebit, individu berkenaan berniaga aiskrim potong & dia akan menghantar hasil jualannya menggunakan motosikal roda tiga ke mana-mana sahaja mengikut permintaan.

Malah, beliau turut memuji keluarga tersebut k3rana tdk bergantung harap mahupun meminta simpati sesiapa.

“Jika sesiapa nak bantu, boleh beli aiskrim potong yg dijualnya & sponsor ke rumah anak yatim atau majlis buka puasa.

“Sebelum ini dia sambung pengajian peringkat ijazah sarjana tapi terhenti k3rana keadaan kewangan & perlu menjaga makcik yg sakit,” ujarnya sambil berkongsi perasaan terkejut k3rana makcik OKU berkenaan tiba-tiba memegang tangannya & cium sambil ketawa gembira apabila mendapat kereta baru.

Beliau turut mendoakan semoga Allah berkati keluarga terbabit & memberikan rezeki yg mencurah-curah buatnya.

Perkongsiannya itu membuatkan orang ramai meluahkan rasa syukur & berterima kasih kepada Ebit Lew k3rana tampil memberikan sumbangan sejurus selepas wanita tersebut tular di media sosial.

“Ya Allah, sepantas kilat sumbangan sampai… padahal ramai yg tengok gambar viral tu. Terima kasih kepada Ebit Lew & pasukan k3rana membantu rakyat marhein yg betul-betul memerlukan. Semoga lebih ramai rakyat & penduduk yg kurang berkemampuan terbela & dapat menikmati hidup dengan lebih selesa, tenang serta aman.

“Alhamdulillah… rezeki datang tanpa disangka. Setiap kebaikan yg dibuat Allah SWT permudahkan segala urusan, terbaik ustaz Ebit Lew.

Syukur Alhamdulillah. Terima kasih Allah k3rana jadikan orang hebat ini utk membantu. Semoga Allah sentiasa permudahkan & selamatkan segala urusan ustaz & pasukannya.

“Terbaik ustaz Ebit hanya Allah saja yg dapat membalasnya, semoga dimurahkn rezeki, diberi kesihatan yg baik & sentiasa dirahmati Allah,” tulis beberapa netizen.

Bagaimanapun, perkongsian yg dibuat itu mengundang persoalan beberapa warganet berikutan kereta yg dihadiahkan itu boleh diperoleh dalam tempoh masa yg singkat.

“Ustaz Ebit, bila order kereta? Cepat dapat, tak payah tunggu berbulan-bulan,” tulis salah seorang daripada mereka.

Ia kemudian menjadi ‘perbahasan’ sehingga seorang individu menyatakan kereta baharu boleh dimiliki dengan cepat jika dibayar tunai serta tdk memilih warna idaman.

“Tak percaya! Perodua double standard layan B40 mcm kami ni!

“Banyak bersedekah mana tahu saudara kaya nanti dapat bayar tunai kereta show room. Tiada yg mustahil… benda boleh adjust.

“Kawan aku dapat Bezza ni tak sampai seminggu, janji tiga bulan sebab dapat kereta orang tak lepas buat pinjaman, warna tak boleh pilih.

“Nak cepat boleh, ambil warna yg orang tak minat mesti ada stok,” hujah beberapa netizen tentang hal berkenaan.

Pada 27 Mac lalu, mStar menyiarkan berita berkenaan seorang wanita yg membawa warga emas OKU di dalam ruangan tepi pada motosikal roda tiga.

Terdahulu, statusnya itu dikongsi kira-kira 3,000 pelayar Facebook & menerima lebih 71,000 tanda suka serta 4,300 komen.

Sumber: Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini.Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yg menarik & menghiburkan di bawah ini yg dikongsikan seperti berikut:

Article Update  menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Allahyarham Bob Lokman Dan Salasilah Keluarganya Yang Ramai Tidak Tahu | Article Update

Pemergian pelakon & penulis lirik terkenal, Allahyarham Bob Lokman, 58 sememangnya meninggalkan kesan yg besar …

Leave a Reply

Your email address will not be published.