Home / Semasa / Nama Eman Manan Kembali Bersinar Ekoran PokYa Cong Codei , Dulu Pernah Dikritik Kurus Sebab Tiada Job – | Article Update

Nama Eman Manan Kembali Bersinar Ekoran PokYa Cong Codei , Dulu Pernah Dikritik Kurus Sebab Tiada Job – | Article Update

“Aku wi mu seminit, kalu dok buke pintu aku pecoh!”

Itu dialog pelakon berkaliber, Eman Manan yg membawakan watak sebagai Muda Primula dalam drama terbaru Pok Ya Cong Codei: Memburu Siti, drama terbaru arahan pengarah tersohor, Sabri Yunus.

Muda Primula, watak seorang lelaki ‘gedebe’ yg dilakonkan Eman Manan yg begitu berkesan sekali ternyata mencetus fenomena tersendiri.

 

” Wat tubik habih mende hk ade dalam rumah mu..lembing, tombak, parang, golok, keris..kalu ada pistoI wat tubik pistoI” kata Muda Primula dengan loghat Terengganu.

Berdasarkan komen warganet, babak itu antara paling mencuri perhatian k3rana lakonan bersahaja Eman Manan yg diakui antara pelakon ‘lejen’ di Malaysia.

Bergandingan bersama Sabri Yunus yg membawakan watak sebagai Pok Ya, ‘duo’ ini dikatakan gandingan terbaik & terbukti telah membuatkan peminat meremang bulu roma melihat aksi mereka.

Malah, penampilan pelakon-pelakon lain yg tdk disangkal sebagai antara pelakon hebat di Malaysia seperti Farid Kamil, Wan Hanafi Su, Saidi Sabri & Issey Titan menjadikan drama ini dalam kelas tersendiri.

” Meremang tengok Eman Manan belakon,dia punya aura tu lain macam..

” Sepanjang idup..rasenya ni bru drama realiti.. kalu tak cite drama asyik pejabat besor & orang-orang kaya..terbaik Pokya & legend-legend yg lain..

” Memang terbaik semua berlakon selamba je macam dok sembang kedai kopi relax jer. Best sangat cite macam tak serabut dengan kisah cinta..

” Baru episod 3… tengok cerita ni jadi tak puas.. Ni belum lagi episod yg akan datang… Memang terbaik..dengan drama yg bersahaja je..” tulis warganet.

Terdahulu, sambutan hangat terhadap telefilem Pok Ya Cong Codei yg mencetuskan fenomena pada 2018 diikuti sekuel, Pok Ya Cong Codei, Siti di Hati yg ditayangkan pada tahun sama mendorong pengarah, Sabri Yunus menghasilkannya dalam bentuk drama bersiri.

Sabri menjelaskan pembikinan drama rantaian 16 episod berjudul Pok Ya Cong Codei: Memburu Siti dibuat atas permintaan peminat termasuk stesen penyiar.

Eman Manan pernah dikutuk kurus sebab tiada ‘job’

Sebelum ini pada tahun 2020, pelakon tersebut pernah menerima kritlkan daripada seorang pengguna media sosiaI yg mempersenda tubuh badan pelakon tersebut namum ditegur dengan Iantang oleh selebrtiti Nabila Huda.

Nabila menguttuk tindakan individu tersebut yg mendakwa tubuh badan Eman kurus adalah k3rana pelakon itu tdk lagi menerima tawaran lakonan.

“Kenyataan ap4 ni tak ada kerja sampai kurus kering? Kalau orang kurus kering saja sebab tak ada kerja?

“Tolonglah guna otak bila bercakap. Orang dah makin berumur, memanglah makin kurus,” soal Nabila.

Terdahulu pelakon wanita terbaik Anugerah Skrin 2019 itu memuat naik gambar bersama Eman di Instagramnya.

Sumber : MJ , Instagram , ProjekMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tdk akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini.

Article Update menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Pelajar maut kemalangan dalam perjalanan pulang ke kolej | Article Update

REMBAU – Seorang pelajar kolej maut selepas terlibat dalam nahas dua buah kenderaan di Kilometer …

Leave a Reply

Your email address will not be published.