Home / Semasa / Walau Hanya Tuk4ng Cuci Di Sekolah, Gadis Ini K0ngsikan Surat Penghargaan Dari Seorang Kanak2 Cina Buat lbunya – MyBlog

Walau Hanya Tuk4ng Cuci Di Sekolah, Gadis Ini K0ngsikan Surat Penghargaan Dari Seorang Kanak2 Cina Buat lbunya – MyBlog

Sikap hormat menghormati itu sangatlah dituntut. Apatah lagi dari silang b4.ngsa yg berbeza. Walaupun siapa & kerja ap4 yg seseorang itu lakukan dia wajar dih0rmati. Gadis kecil ini telah menunjvkkan satu teladan yg sangat wajar dicontohi oleh setiap genap lapisan masyarakat di Malaysia.

Baru baru ini tular di laman Tw1tter, seorang pengguna telah berkongsikan gambar sepucuk surat penghargaan yg diterima oleh emaknya yg bekerja sebagai seorang tuk4ng cvci di sebuah sekolah jenis kebangsaan cina. Pengguna Tw1tter tersebut yg bernama Khairunnisa Afifah ternyata sangat terharu apab1la membaca isi kandungan surat tersebut. Menurutnya, dia t1dak s4ngka apabila kerja yg dilakukan ibunya itu dihargai oleh seorang anak kecil ini.

Dalam surat tersebut, gadis cina itu telah meluahkan betapa emaknya telah members1hkan b1lik air dengan bersih sekali & sentiasa mengemop lantai bilik air.

“Mak cik, you wash the bathroom so clean. You keep some water in the bin, when there were no water and you always mop the floor so clean that we can’t see the foot print. You wash the toilet so clean that we can use goodly. I like our bathroom!”

Menurutnya lagi, si penulis surat ini adalah kakak kepada gadis cina terbabit yg bersekolah di darjah lima. Namun setiap isi kandungan surat ini dari isi hati kanak kanak tersebut yg bersekolah di darjah tiga. Dan kanak kanak tersebut telah memberi surat ini kepada ibunya! Cute bukan.

Menurut Khairunnisa lagi, kanak kanak ini telah dibesarkan dengan baik oleh kedua ibu bapa dia k3rana menghormati seorang makcik yg lebih tua. Bukan itu sahaja, malah turut menghargai kerja yg dilakukan oleh ibunya.

Saat art1kel ini ditulis, perkongsian gadis ini telah dikongsi oleh lebih 31ribu pengguna. Rata rata warganet sangat teruja dengan sikap kanak kanak tersebut & memberi pujian kepada kedua ibu bapanya k3rana mend1dik anak mereka dengan cara yg baik sekali.

Sumber: Khairunnisa Afifah

Pihak MediaHarian tdk bertanggungjawab terhadap komentar yg diutarakan melalui laman social ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun & tdk semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yg disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Ya.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Article Update

Article Update menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Yusuf Al-Qaradawi meninggal dunia | Article Update

Ulama terkenal, Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi, dilaporkan telah meninggal dunia hari ini pada usia 96 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.