Home / Semasa / Kalau Suami Menipu Tak Perlu Sebar Satu Dunia” – Isteri Pelakon Fauzi Nawawi

Kalau Suami Menipu Tak Perlu Sebar Satu Dunia” – Isteri Pelakon Fauzi Nawawi

Pejam celik rupanya sudah 15 tahun pelakon Lisdawati mendirikan rumah tangga bersama pelakon Fauzi Nawawi.

Menurut Lisdawati, dia berpendapat sudah menjadi tanggungjawab suami utk sentiasa pertahankan serta melindungi isteri masing-masing. Katanya lagi, setiap pasangan juga harus saling mempercayai antara satu sama lain & jangan sewenangnya mendengar cakap orang lain.

“Bagi saya, memang sudah seharusnya lah ap4 lagi kalau kita masih sayangkan pasangan terutamanya. Apa yg paling penting adalah kita antara pasangan harus saling mempercayai satu sama lain & tdk boleh dengar cakap orang ketiga.

“Sebab yg tidur sebantal, sebilik adalah kita suami isteri bukan mak ayah kita & bukan sesiapa walau ap4 pun keadaan yg terjadi. Contoh kita tahu yg dia menipu tapi adakah perlu kita nak sebarkan satu dunia? Tidak kan?,” katanya.

Lisdawati tdk menafikan dalam rumah tangga sudah pasti akan berlaku perselisihan faham antara suami isteri.

Bagaimanapun, Lisda berkata isteri juga perlu memainkan peranan dengan sentiasa menjaga maruah pasangan & masalah rumah tangga perlu diselesaikan antara suami isteri sahaja.

“Maka berbincanglah di dalam bilik & kita kena buat yg terbaik utk pasangan kita. Kita kena ingat kalau bukan sekarang kita menjaga pasangan kita, bagaimana kita nak melayari bahtera perkahwinan utk lebih lama lagi.

“Apa sahaja masalah yg timbul belajar lah utk berbincang di dalam bilik, tertutup hanya antara suami isteri tanpa campur tangan orang luar,” katanya lagi.

Lisdawati berkata demikian bagi memberikan pendapat menerusi program bual bicara Wanita Hari Ini, TV3, pada Jumaat lalu.

Untuk rekod, Lisda & Fauzi berkahwin pada 9 September 2007 & dikurniakan empat orang cahaya mata. Fauzi sebelum ini turut dikurniakan empat orang anak menerusi perkahwinan terdahulu.

Berikut pula reaksi dari netizan

“aku setuju.. ni bukan soal nak berlagak baik ke ap4.. tapi sebenarnya bila diceritakan pada umum.. 100 orang akan simpati.. manakala 100 ribu orang akan ketawakan kita.. itu hakikat.. yg simpati di pesbuk tu di belakang sebenarnya ramai yg gelak.. walau kawan2 & saudara mara pun sebenarnya ramai akan gelakkan kita..” tulis Rika

“Zaman sekrang xder dah nak simpan2 dlm bilik..gaduh suami isteri nak cerita..dari orng xtaw..semua dah taw..gaduh adik beradik pun nak cerita jugak…xkira la korang nak bincng elok ke xelok ke..simpan je sesama sendiri & family terdekat je..xperlu bgi taw orng luar..” tulis Fiena Ismail

SUMBER http://limauasamboi.pw/2022/04/kalau-suami-menipu-tak-perlu-sebar-satu-dunia-isteri-pelakon-fauzi-nawawi/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tdk akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini. Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yg menarik & menghiburkan di bawah ini yg dikongsikan seperti berikut:

Article Update menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Kisah Tragedi Gua Tham Luang Bikin Ramai Kaum Lelaki Nangis | Article Update

Kisah operasi menyelamat di Gua Tham Luang, Thailand pada tahun 2018 yg menggemparkan dunia sebelum …

Leave a Reply

Your email address will not be published.