Home / Semasa / Korang Pernah Musn4hkan Nama Aku”- Kini Mamat Dedah Cerita Pasal Kumpulan Sepah

Korang Pernah Musn4hkan Nama Aku”- Kini Mamat Dedah Cerita Pasal Kumpulan Sepah

Pelawak, Mamat Sepah ada berkongsi kisah mengenai perpecahan kumpulan lawak yg dianggotainya bersama Jep & Shuib lebih kurang 10 tahun yg lalu.

Menurut Mamat, dia mengakui kehilangan sahabat baik amat perit baginya namun tetap akur dengan segala yg terjadi.

“Dalam dunia ni, ada satu je kawan saya yg datang rumah mak saya takkan mar4h iaitu Jep.

“Pada pandangan orang luar ye memang Sepah tengah banyak duit ketika itu, muka kitaorang bertahun keluar tv non-stop.

“Tapi bila kita berg4duh pasal kerja, pasal attitude saya & semua ada masalah masing-masing, kita ada alasan yg tersendiri.

“Bila saya kehilangan kawan saya tu,  saya dah tak tahu nak cari kawan yg sebaik mana lagi macam diorang ni. Mereka terlampau baik dalam hidup saya,” katanya.

Kisah tersebut dikongsikan oleh Mamat menerusi program bual bicara, Rumah No 107 yg disiarkan di saluran Astro Warna.

Dalam pada itu, Mamat atau nama sebenarnya Mohd Noor Murad mengakui dia sentiasa mendoakan yg terbaik buat Sepahtu meski dia pernah menganggotai kumpulan lain sebelum ini.

“Tapi itu mungkin kesilapan saya, masa ataupun orang sekeliling yg mengapi-apikan tapi saya tidaklah mahu menyalahkan orang sekeliling. Semuanya berbalik kepada diri sendiri.

“Lama kami sunyi tapi kita tak pernah bertengk4r atau bertumbvk. Saya tiada persoalan buat mereka sebab mereka dah jawab segalanya.

“Cuma saya nak diorang tahu, satu hari nanti ap4 itu erti persahabatan & mereka tahu betapa sayangnya saya pada mereka.

“Sebab mereka berdua ni saya letakkan ke depan walaupun saya pernah ada group lain,” jelasnya lagi.

Pada masa sama, Mamat turut mendedahkan bahawa dia tdk pernah berdend4m atau menyimpan perasaan terhadap dua sahabat baiknya itu.

“Bagi saya mereka tiada d0sa dengan saya. Jangan satu hari nanti mereka mati mereka bagi tahu isteri mereka ada d0sa dengan Mamat. Aku nak korang tahu hari ni yg korang takda d0sa dengan aku.

“Dengan ap4 yg terjadi walau korang pernah hancvrkan nama aku satu ketika dulu, aku nak korang m4ti nanti korang cakap kat bini korang tak perlu minta maaf dengan Mamat sebab aku dah ampunkan awal 10 tahun yg dulu.

“Sebab kita pernah janji kita nak m4ti sanma-sama. Kau mati aku duduk sebelah liang lah4at kau. Itu saya pernah cakap dengan Jep,” katanya jujur.

Mamat, Jep & Shuib menubuhkan kumpulan Sepah ketika menyertai program Raja Lawak musim ke-3.

Bagaimanapun, Mamat telah disingkirkan daripada kumpulan tersebut pada 2012 atas sebab-sebab tertentu.

Peminat mahu Mamat kembali bersama Sepah

“JIKA diikutkan sejarah Sepah adalah hasil ilham saya, begitu juga Sepahtu. Ketika susah kami bersama-sama tetapi apabila senang semuanya lain-lain.

“Saya tdk mahu memberi harapan utk kembali & biar masa menentukan,” kata bekas ahli kumpulan Sepah, Mohd Noor Murad, 34, atau Mamat Raja Lawak.

Mamat menjawab permintaan peminat yg mahukannya kembali menyertai Sepah selepas jenaka kumpulan itu tdk lagi menyinar berbanding ketika Juara Lawak musim ketiga pada 2009.

Mamat berkata, dalam pengetahuannya lawak Sepahtu tdk sama seperti dulu & kemungkinan berkait penyertaan rakan selebriti, Rahim Mat Ali, 49, atau Rahim R2.

“Sewaktu Rahim mahu menyertai Sepahtu, berulang kali saya cakap dia mesti bagus daripada saya. Ini k3rana Sepah memiliki harga diri yg cukup mahal.

“Memang ada peminat mahukan Sepah yg asal tetapi saya tak mahu beri harapan. Saya tdk menolak kemungkinan utk kembali & setakat ini tiada perancangan,” katanya dihubungi Harian Metro, hari ini.

Mamat mengakui dia pernah melakukan kesilapan pada 2012 menyebabkannya disingkirkan daripada kumpulan terbabit seperti lupa diri sebaik memiliki ratusan ribu ringgit ketika berusia 25 tahun sebelum dikaitkan dengan beberapa wanita.

“Ia menjadi pengajaran berguna utk menjadi manusia yg lebih baik. Cuma kadang-kadang saya terfikir dulu kami susah bersama tetapi apabila senang semuanya membawa haluan,” katanya.

Menurutnya, hubungannya bersama rakan, Shuib & seorang lagi anggota kumpulan itu setakat ini baik serta mereka pernah mencapai kejayaan yg membanggakan.

Sementara itu, Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 35, berkata dia berbesar hati sekiranya Mamat dapat menyertai semula kumpulan Sepah.

“Jika diikutkan hati, saya setuju jika Mamat dikembalikan. Saya boleh mencadangkan utk dia dikembalikan tetapi terpulang pada pihak lain sama ada menerima atau tdk.

“Dakwaan mengatakan kumpulan Sepahtu tdk lagi kelakar berbanding Sepah adalah meleset. Sudah 10 tahun saya berada dalam industri ini & jenaka sentiasa berubah mengikut peredaran zaman,” katanya.

Menurutnya, Sepah mahupun Sepahtu memiliki kelebihan masing-masing dengan tujuannya menghiburkan penonton.

“Jika kumpulan Sepah masih bertapak, adakah ia masih kekal relevan pada hari ini,” katanya.

Kata Shuib, rezeki tdk mengizinkan Mamat bersama Sepah sebelum kumpulan itu dijenamakan semula sebagai Sepahtu pada 2012.

“Kami sentiasa melihat ke depan & dalam perancangan utk menyatukan semula Sepah. Kami bertiga juga sudah membawa haluan masing-masing & memiliki keluarga,” katanya memberitahu perjalanan karier mereka kini diatur pihak pengurusan & stesen televisyen.

Sumber: MH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini.Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yg menarik & menghiburkan di bawah ini yg dikongsikan seperti berikut:

Article Update menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Perbicaraan kes gangguan seksual Ebit Lew bermula esok | Article Update

PERBICARAAN kes pendakwah Ebit Irawan Ibrahim Lew atau Ebit Lew berkait gangguan seksual akan bermula …

Leave a Reply

Your email address will not be published.