Home / Makanan / Resepi Biskut Denmark

Resepi Biskut Denmark

Biskut denmark

 

BAHAN-BAHANNYA :

250 gram anchor salted butter

1/2sdt esen vanilla

350 gram tepung gandum

4sdb tepung jagung

3sdb gula aising -diayak

2 biji kuning telur

kacang tanah secukupnya

beryls choc compound secukupnya

 

CARA-CARA:

-mix butter,icing sugar dengan egg yolk sampai sebati..

-masukkan esen vanila…pastu tepung jagung…gaul sebati..lastly masukkan tepung gandum sikit2.. uli sampai jadi doh tak lekat ditangan

-bulatkan doh…bakar suhu 180`c selama 15minit

-dah sejuk boleh celup dalam coklat dan golekkan dalam kacang tanah…..siap!

 

p/s: boleh letak kacang tanah sebagai inti kat dalam..atau apa2 kekacang

 

-ya..saya guna kacang tanah yang kasar tu..bukan badam…

-1 adunan dapat lebih kurang 180biji

-700g kacang tanah untuk salut 180bji biskut

-400g coklat untuk salut semua biskut

-kalau xmau guna anchor sesuka hati lah nak guna apa pun…harap maklum

 

Kredit : Resepi Sedap

About admin2

Check Also

Resepi Nasi Ayam Sedap, Suri Rumah Wajib Cuba

Siap dah nasi ayam memikat hati suami ni😋 Saya share resepi nasi ayam ye Ayam …

Leave a Reply

Your email address will not be published.