Home / Semasa / Tergamak ‘Ludah’ Sisa Mknan Dkt Suami, Netizen Ger4m Sikap Isteri Bladab! PU Amin Tegur Prngai Tunjuk Paling Sweet

Tergamak ‘Ludah’ Sisa Mknan Dkt Suami, Netizen Ger4m Sikap Isteri Bladab! PU Amin Tegur Prngai Tunjuk Paling Sweet

SAMA ada suami mahupun isteri, tetap ada adab & tatacara yg perlu dihormati antara satu sama lain.

Namun tdk sedap dilihat apabila sebuah video yg tular menunjukkan seorang wanita dipercayai si isteri ‘meludah’ sisa makanan ke dalam pinggan pasangannya.

Tidak dipastikan bila & lokasi kejadian, ap4 yg pasti video tersebut merupakan rakaman daripada siaran langsung (live) di laman sosial.

Menerusi sebahagian klip rakaman berdurasi 11 saat itu menunjukkan kedua-duanya sedang menikmati hidangan sebelum wanita berkenaan mengeluarkan sisa ketam yg dikunyahnya & ‘meludahkannya’ ke dalam pinggan lelaki di sebelahnya.

Wanita berkenaan kelihatan selamba melakukannya ketika suaminya masih menikmati makanan menggunakan pinggan yg sama.

Dia kemudian kembali mengunyah ketam sambil tersenyum di hadapan kamera.

Si suami bagaimanapun tdk menunjukkan sebarang reaksi & menikmati makanan seperti biasa.

Malah lelaki berkenaan dililhat selamba memakan makanan yg ‘diludahkan’ itu.

Tindakan wanita tersebut membangkitkan kemarahan ramai yg menyifatkannya tdk beradab, meskipun kedua-duanya adalah suami isteri.

Rata-rata netizen yg bergelar isteri turut malu dengan aksi yg menjijikkan itu & menegurnya k3rana tdk menghormati suami yg sedang makan.

“Makanan yg aku gaul-gaul pakai tangan atau makanan tak habis makan pun aku tak sanggup nak bagi laki (suami) makan, ini kan kunyah ludah macam tu.

“Aduhai sampainya hati buat macam tu. Selalu suami kita bagi yg terbaik tanda hormat. Ni sampai sisa diletak suruh suami makan. Lepas tu boleh lagi senyum.

“Mana boleh buat macam tu sisa makanan bagi kat laki… laki tu bersusah payah cari rezeki, kerja siang malam nak menyara anak bini. Laki ibarat bapa dialah tempat bergantung hidup anak beranak.

“Pada aku, ap4 yg bini dia buat biadab. Kalau bini makan tak habis okay lagi la lakinya tolong habiskan. Ni dah bekas mulut luah letak kat pinggan laki. Kurang ajar namanya. Muka cantik, tapi otak kat lutut.

“Kalau nak buat content pun agaklah. Sampai memalukan suami kau buat macam tu, serupa kau bagi makan nasi kangkang,” demikian antara komen netizen.

Sementara itu, pendakwah bebas & Pencetus Ummah (PU) Amin ketika dihubungi mStar berpandangan bahawa ia merupakan kelakuan yg tdk mempunyai adab.

“Tidak ada akhlak antara isteri & suami sekiranya mereka benar-benar adalah suami isteri. Dalam sunnah pun, bukan makna kata suami kena makan hasil sisa kotoran daripada isteri.

“Jika kita makan & letak atas pinggan suami, ia jadi sisa kotoran. Yang nabi ajar kita adalah berkongsi makanan dalam keadaan yg baik & tdk ada kotoran serta tdk menjijikkan

“Perkara ini perlu dielakkan, jangan sebab kita nak tunjuk paling sweet, paling baik & paling romantik sehingga kita menyalahi adab & akhlak sebagai suami isteri.

“Jika ia sisa kotoran, maka itu adalah penghinaan bagi suami. Bukan bermakna kita sayang isteri, kita kena buat benda-benda yg kotor. Itu kita kena elakkan,” kata PU Amin atau nama sebenarnya Mohamad Amirul Amin Maulana Lokman Hakim yg turut menasihatkan agar rakaman seumpama itu tdk wajar dibuat k3rana tdk sopan & hanya mengundang kecaman

Sumber: mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yg diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tdk mampu utk memantau kesemua komen yg ditulis disini.Segala komen adalah hak & tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yg menarik & menghiburkan di bawah ini yg dikongsikan seperti berikut

Article Update menyajikan informasi sosial kemasyarakatan & kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset & pengumpulan data seperti foto & video dari berbagai sumber yg dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yg ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yg menyampaikan 1 (satu) ilmu saja & ada orang yg mengamalkannya,maka walaupun yg menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

About admin

Check Also

Yusuf Al-Qaradawi meninggal dunia | Article Update

Ulama terkenal, Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi, dilaporkan telah meninggal dunia hari ini pada usia 96 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.